Urban legend, web scam, email scam, gullible rubbish, whatever: Recent threads merged - Page 3

Page 3 of 24 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... LastLast
Results 41 to 60 of 473

well done , i won a toyota prado worth 75000$ yesterday. i also didnt enter any compo. does anybody out there want it ?

Quote Originally Posted by Veldskoen View Post
    well done , i won a toyota prado worth 75000$ yesterday. i also didnt enter any compo. does anybody out there want it ?
    No thanks, I've already got 2 that are waiting for me in Lagos
    '02 Patrol 3.0Di GL

Yip. I had a few of those UK lotto e-mails.... and to think there people stupid enough in this world to actually believe that!!!
    Offroad junky
    '97 SsangYong Musso 602 EL exec
    '14 Citroen DS4 2.0 HDI swambo's platkar

Previously;
    '03 Nissan HB 3.0TD D/C 4x4
    '07 Hilux D4D D/C 4x4
    '16 Ford Ranger 2.2 DC XL Hi-Rider
    '12 Disco 4 SDV6 SE - Beauty
    '06 Disco 3 TDV6 S (De-cat, EGR blanked, remap, Johnson rods suspension rods, 285/65-R17 Kuhmo KL61) - Beast
    '04 Terracan 3.5 V6
    '96 Ssang Yong Musso 602 (non turbo manual)
    '04 Ford Ranger 2.5 TDI D/C 4x4 with Solid front axle and 33" Maxxis

Talking You have to read this....

This little write-up was written by a guy called Terry who is a friend of a lady-friend of mine who gave me permission to post this riposte to one of many scams we see...

For a period of about 3 weeks I spent a minute or two each day pulling the piss out of a scam artiste … a most rewarding and refreshing experience! You don’t have to read all the details, but it’s nice to see how patient he is initially, and then, as each day passes, he gets more and more peeved.
    The whole story is in the attached word document!
    Attached Files Attached Files
    Last edited by SimonB; 2008/10/01 at 11:25 PM.
    2015 Pajero Sport 4x4
    1996 3.5v6 Pajero (For Sale)

Carpe Diem Scrotum
    Give a man a beer, waste an hour. Teach a man to brew, and waste a lifetime!

Default Another Scam?? Iets ligtelik

Ek worry nie oor scams en gemors pos nie en het nou meer as genoeg geld en hier is die rede:

Beste Almal
    Dankie aan almal wat epos aan my gestuur het die afgelope jaar.....

Ek moet die een wat my daai ding oor die rottepoef op die gom van koeverte in stoorkamers gestuur het, bedank aangesien ek nou 'n nat lappie gebruik om elke koevert nat te maak. fficeffice" />>>

Ek vryf nou ook die bokant van elke koeldrankblikkie deeglik blink voor ek dit oopmaak om dieselfde rede.

Ek het nie meer enige spaargeld oor nie want ek het dit vir 'n siek meisie (Pennie Ferreira) gegee; wat nou al vir die 1 345 keer op sterwe in die hospitaal l.

Ek het nie meer geld nie, maar dit gaan alles verander as ek daai R20 000 kry wat Bill Gates/Microsoft my gaan stuur omdat ek aan hulle epos veldtog deelgeneem het.....of as daardie
    Nigeriese bankbestuurder wat skatryk gerf het daai R7 miljoen met my gaan deel , sodra hy die geld kan kry om die fondse vry te stel.

Verder is ek nie meer bekommerd oor my sieleheil nie want ek het 200 472 engeltjies wat my oppas.

Ek gebruik nie meer kankerwekkende reukweerders nie al ruik ek soos 'n vlakvark in 'n moddergat op 'n warm dag.

Danksy julle, het ek geleer dat my gebede slegs verhoor word as ek 'n epos aan sewe van my vriende stuur en binne vyf minute 'n wens, wens.

As gevolg van julle besorgdheid drink ek nie meer Coca-Cola nie omdat dit toiletvlekke kan verwyder en ontplof as jy dit met mentos meng.

Ek gaan ook nie meer vulstasie toe sonder om iemand saam te neem om seker te maak dat 'n reeksmoordenaar nie agter in my agtersitplek in kruip terwyl ek nie kyk nie.

Ek gaan ook nie meer winkelsentrums toe nie want ek is bang iemand bedwelm my met 'n spesiale parfuum en beroof my.

Ek antwoord ook nie meer my telefoon nie want ek is bang iemand gaan my vra om 'n nommer te bel wat my sal deurskakel na Jamaika, Uganda, Singapoer of Uzbekistan.

Danksy julle gebruik ek ook niemand se toilet behalwe my eie nie want daar kan 'n groot uitheemse spinnekop daar skuil wat my vleis kan laat verrot en my 'n pynlike dood laat sterf as dit my byt.

As julle nie die epos aan ten minste 144 000 mense binne die volgende 70 minute aanstuur nie, sal 'n groot duif met diarree op jou kop beland teen 5 uur vanmiddag en die vlooie van 12 brandsiekbrakke sal
    jou besmet en veroorsaak dat jy 'n harige boggel op jou rug kry.

Ek weet dit sal gebeur want dit het inderwaarheid met 'n vriend van my buurman se vorige skoonma se tweede man se niggie se haarkapper gebeur!

En terloops...'n Suid-Amerikaanse wetenskaplike het tydens 'n uitvoerige studie bevind dat mense met 'n lae IK en wat baie ongereeld seks het, lees altyd hulle epos met hulle hande op die muis.>>

Moenie moeite doen om dit nou af te haal nie, dis te laat!!!
    Geniet julle dag!!!
    Last edited by Hannes P; 2008/10/02 at 01:44 PM. Reason: Bigger Fonts

Gelukkig is hierdie 'n forum en nie e-pos nie. Anders het ek nou ernstig rede tot kommer gehad!
    '02 Patrol 3.0Di GL

4ePajero Guest

Angry Spamming via SMS

I have had a number of SMSs from a number in Cape Town congratulating me on having won something.

How do I retaliate, or at least get rid of the idiots?

Is there an organisation whom I can complain to?

Yes you can report them, the details for that is buried somewhere in the business warrior forums, will go and scratch.

I have a similar problem, mine is just with constant marketing from banks and life insurance.
    Spoke to Vodacom about it, but they said that since it does not originate from then, their is nothing they can do to help
    If it is the same number, you can have it blocked.
    My phone has a seperate blocked list where I can store numbers on. All they get is a busy tone.
    Some car, some bike and two legs

Complain at their service provider.

Someting like....
    "One of YOUR users is spamming me through YOUR network"
    Last edited by KobusDJ; 2008/10/22 at 11:27 AM.
    Kobus

HDJ81 VX

4ePajero Guest

Quote Originally Posted by hcs View Post
    If it is the same number, you can have it blocked.
    Thanks, but I don't only want to block the number, I want to put the idiots out of business!

Quote Originally Posted by 4ePajero View Post
    Thanks, but I don't only want to block the number, I want to put the idiots out of business!
    If you manage that, please let me know! I also want to get rid of those pesty calls more permanent

Default Look Here

Hi 4e.

Hope this helps.
    http://www.stopsms.co.za/

Regards,
    Shaun
    89 110 V8

A closed mouth gathers no foot

I reckon there's a bit of skulduggery as well. There's people selling info.

Go to the bank and sort out a problem. Next thing I receive sms's and emails about banking and loans etc.

Have an insurance related problem. Next thing I receive insurance related stuff via sms and email.

I'm talking about the same day!
    * "Wat Spike probeer s in sy min woorde" -Die Skim "
    .................................................. .....

Quote Originally Posted by Spike View Post
    I reckon there's a bit of skulduggery as well. There's people selling info.

Go to the bank and sort out a problem. Next thing I receive sms's and emails about banking and loans etc.

Have an insurance related problem. Next thing I receive insurance related stuff via sms and email.

I'm talking about the same day!
    And I always make sure that I dont select the 'allow so and so to use your number for marketing related things"
    They still call.
    And then try and tell then "no thanks". You actually have to give them a reason WHY you dont want their product!

Heard this on TOPGEAR or some other programme... when these idiots phone to sell you something, ask them to hold a moment... call your five year old... give him/her the phone and walk away.

They waste your time... you waste their time.
    Gary
    2005 Nissan X-Trail 2.5 4x4 (SOLD)
    2006 Honda Civic 1.8 VXI (It's complicated)
    2005 Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D GLX LWB (Yay!)

4x4 Action Group GP0114

What would you do if you knew you could not fail

Quote Originally Posted by gazza1210 View Post
    Heard this on TOPGEAR or some other programme... when these idiots phone to sell you something, ask them to hold a moment... call your five year old... give him/her the phone and walk away.

They waste your time... you waste their time.
    Somewhat difficult with an SMS, which is actually the subject of this thread...
    2015 Pajero Sport 4x4
    1996 3.5v6 Pajero (For Sale)

Carpe Diem Scrotum
    Give a man a beer, waste an hour. Teach a man to brew, and waste a lifetime!

Stupid question, but is there no unsubscribe info at the end of the sms?
    Or Opt Out as they sometimes call it

hi guys,

i am employed in the telecommunications industry.
    pls pls pls when doing any business / personal contracts / surveys - NEVER let the consultant tick "permission to market" / "accept marketing material" or anything in that line. at the moment this type of marketing is a major headache. cell numbers are also exported from websites....so think b4 u click

2019 Ford Ranger 3.2 Tdci XLT DC Auto
    2007 Daihatsu Terios ​Sold
    2015 Ford Ranger DC XLS Sold
    2013 Land Rover Defender Pickup 90 LE - Savannah - Sold
    2007 Land Rover Defender Puma SW90 - Brutus - Sold

I am also getting SMS from Unv of Free State for some student... I have phoned them - they don't care. I have contacted service provider - they won't do anything. I now just delete the SMS and "deal with it". If there is an organisation that helps, they are well hidden.

I personally NEVER tick "the box" allowing contact but this info is sold on lists daily both far and wide. ALSO BEWARE.... some of these "sms stop" numbers are high premium numbers that charge you ANY AMOUNT THEY WANT... although they usually keep it to less than R5 - R10 so is not queried by most people.

As to my previous post I should have said that I always give out my landline number where possible... harder to scam and you have more control and the satifaction of telling some-one to sexually depart!
    Gary
    2005 Nissan X-Trail 2.5 4x4 (SOLD)
    2006 Honda Civic 1.8 VXI (It's complicated)
    2005 Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D GLX LWB (Yay!)

4x4 Action Group GP0114

What would you do if you knew you could not fail

Page 3 of 24 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... LastLast

Bookmarks