View Poll Results: How do you feel about your TATA XENON 2.2 LIT ?

Voters
0. You may not vote on this poll
  • How was it fuel consumpation?

0 0%
  • How compare to costly badges like Hilux? Nissan?KB250?

0 0%
  • How is 4x4 performance?

0 0%
  • R u one among happy customer?

0 0%
Multiple Choice Poll.
Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast
Results 41 to 60 of 83

Ek het 'n jaar terug 'n 2010 3L Xenon DiCOR 4x2 met 61,000kms vir R80,000 gekoop. Sover gaan alles goed en net klein dingetjies sover aandag gekort. Miskien het ek 'n geluk gekoop. Bakkie gedra hom goed en ry nogal lekker.

Voorspoed Jelo.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	Xenon03.jpg 
Views:	5585 
Size:	33.7 KB 
ID:	315780  
    - Defender 90 Td5, Eurospeed Map & Intercooler, MadMan EMS1, Slickshift & lots of other improvements

Default How do you feel about your TATA Xenon?

. Dubbel post
    Vrywaring: Niks wat ek hier kwyt raak moet hoegenaamd as feite beskou word nie.

Quote Originally Posted by Koedoe_D90Td5 View Post
    Ek het 'n jaar terug 'n 2010 3L Xenon DiCOR 4x2 met 61,000kms vir R80,000 gekoop. Sover gaan alles goed en net klein dingetjies sover aandag gekort. Miskien het ek 'n geluk gekoop. Bakkie gedra hom goed en ry nogal lekker.

Voorspoed Jelo.
    Dankie. Ja ek ek het bietjie opgelees, die 3.0 DiCOR gee eintlik min moeilikheid.

I see that this page has not been used for more than 5 years, but here is my two bob's worth...

Fuel economy; its great. I don't do much highway work so have never seen the stated 6 or 7l/100km, but as a work horse, towing a tandem trailer and 4X4 on gravel roads, never used more than 10l/100.

Performance; goes like a cut cat when unloaded, I reckon it handles as well as any other dual cab 4x4 with rear leaf springs. Loaded, like any other tiny turbo diesel, it can be painful especially in steep terrain. I hope the clutch is heavy duty!

Other; It is comfy but I'm not convinced the drivers seat is exactly straight or level or something, but I've had much worse. I hate hate hate the automatically locking doors but I believe the 2015 model does not do this. Hate hate hate the poxy little 4x4 roll switch. I would have liked manual windows and rubber floor mats but that is me being old fashioned. Like the good rear seats and leg room for big kids or adults for short trips. all the plastic knobs and controls feel cheap compared to Jap cars but I can only assume they are as good as the rest. Lacking tricky little storage corners, trays and cup holders, but that is not really important. Sun visors are no good, they do not hold in any position properly so cannot be used. To me the Xenon looks pretty tough and simple underneath, that was important to me.

4x4; Have not yet done any difficult bush work but with the standard tyres I'm not expecting wonderful performance. It is a pretty long wheel base, I like that, but with pretty heavy duty suspension it seems quite rigid and I expect it will easily get a wheel off the ground and go no further.

Value; For what I paid for this on the road I could have bought a Jap similar but with 150,000km on the clock, about when money needs to be spent. I have 3 years warranty instead. I was not going to buy a second hand common rail diesel, but i'm happy with this new one. Simply cannot argue with it's value for money, so long as it does not turn out to be a lemon.... (4,500km and all front wheel bearing have been replaced under warranty no questions asked, manufacturing fault, dust seals failed, lube came out/dirt got in. I'm still happy but it had better not happen again!)

I hope this helps someone.
    Tata Xenon 2014 4X4 dual cab
    Holden Jackaroo ES 2002 3.0
    Land Rover 1984 120, 3.9 Isuzu 8)
    Mitsubishi Delica 1998 2.8 LWB
    Motoring adventures of all kinds...

Ek lees nou al lank die forum, en het nog nie gepost nie, maar het nie veel om te se gehad nie want ek het gejoin opsoek na 4x4 advies en watse voertuig en al die stories, en ek het nou al die post oor die TATA's gevolg en wel om die waarheid te sÍ ek is nou al op my tweede een.

Het in 2010 'n 3.0L SC 4x2 gekoop, het aan die begin baie gesukkel met die service centre's, dis waar die grootste probleem met TATA is. Kry die regte een, en as jy nie kan nie skryf vir TATA 'n email, bel, customer service vloek en skel, glo my hulle help as jy goed kwaad raak, maar soos ek gesÍ het dit was aan die begin, met die SC het ek net twee keer turbo pyp klampe gebreek, die goed lyk soos 80mm water pyp klampe, en ek het almal vervang met ordentlike turbo pyp klampe, probleem weg en net ingevat vir dienste.

Was wildekus toe en Monta toe, en hy het hom self mooi gedra. Ek het hom gery tot so 65000km toe ryl ek hom in op 'n DC 2.2 4x4. Hy was so bietjie klein vir 'n ou my lengte 1.83m. Maar hard, ek het daai tyd baie oor die 2 ton op hom gelaai, en gery sonder probleme.

Ek ry nou die DC vir so 2 jaar al, met baie speel goed op, Bosbreker, rock slyders, roof rail, alu cab, rear bumper en exstra spare wheel swing arm, TJM shocks en 265 tekkies. Dit was die grootste fout was daai 265 tekkies, skuur teen alles en help nie met die draai sirkel nie.

Met alles op is die bakkie so 200kg swearder. Al wat pla is dat die 2.2 het baie Turbo lag, maar ek dink dit het te doen met die groot bande. Jy moet hom opwen soos 'n 2.5 hilux.

My DC het nou net so oor die 90K km op, en ja die voorste diff is vervang, en moes drie maande wag (Back log en baie baklei later) maar hy loop mooi.

En hy kan ook werk, het al baie meer as 'n ton op hom gelaai, hy sleep my 4x4 trailer wat 1.6t weeg soos 'n droom.

Aan die einde van die dag kry jy wat jy voor betaal, ja die ding het nukke, (understeer), baie plastiek, stamp soos 'n ou td5, jada jada, maar ek het al baie ouens skaam gemaak met wat hy kan doen op 'n 4x4 baan en in die bos.

Ek geniet myne, en gebruik hom elke dag. Laaste noot ek is 'n harde bestuurder, ek het nou al 'n paar voertuie gehad, 1275 Mini, 1.3 Ford lazer, 1.4i Golf, 1.6i Polo Classic, en toe die bakkies, ek het al die voorige karre moeg gery, ek kon nog nie my TATA's dood ry nie.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	Formatted.jpg 
Views:	1011 
Size:	34.1 KB 
ID:	344420   Click image for larger version. 

Name:	Formatted 2.jpg 
Views:	1993 
Size:	40.1 KB 
ID:	344421  
    Last edited by presinex; 2015/04/22 at 04:34 PM.

I drive a Tata Xenon 2.2 dicor. I have done 80 000 km in 2 years and trust me hard kilos. On a recent trip to cape Town, the Bakkie refused to start in George. I phoned Heyno from Tata Head Office and 5 minutes later the local dealership phoned and asked where I was and sent out a techie. They towed it to the dealership and tried to get it running. When they couldn't get it going, they hired me a rental to continue my trip. When I arrived in Cape Town, Tata Brackenfell gave me a demo model to drive around in. FULL OF FUEL too. Heyno then flew down a techie from Pretoria and when he could not get it going, they flew down Danie their head technician. They found out that the diesel pump had given up the ghost and replaced it as well as the injectors and all the sensors in the engine. Then Danie drove the vehicle to Brackenfell from George to hand it over and assured me that it had been sorted.

Great service for a great product. If I was to now buy a 4 X 4, the Tata Xenon would be first on my list. ( and no I do not work for Tata, I just believe in their product.
    Last edited by Sammajoor; 2015/06/15 at 07:33 AM.

Default Bad back up service

I purchased a 2014 xenon 2.2 4x4 DC (demo 8 500 km) in December 2014.

Fuel economy is great (comparing it to my Kia Carnival 2.5lt 6v).

Towing no problems at all. (1.3 ton boat + camping gear for 20 people load in the bin + 4 adults and one child). Average speed 100 to 110 km. With enough power and speed to still over take.

Off road on sand did very well - Done a grade 3 track but needs better wheels as the A\T wheels fitted as standard are like two Marie Biscuits stuck together. - Water crossing did well ZERO leaks into the cab area.

Space is good but I would have rather sacrificed 200 mm of the bin to get a bit more space for the rear seat passengers so that the back rest is not so straight up.

THE BIG PROBLEM IS THE AFTER SALE SERVICE - IT SUCKS LIKE YOU CAN NOT BE-LEAVE.
    Also in the year that I have had the car a number of items need to be replaced.
    1) Front passenger window mechanism snapped (9 000km). (3 month battle under warranty to be replaced).
    2) Wiper stalk stopped working (11 000 km) (2 month battle under warranty to be replaced).
    3) Center electric window switch not locking (9 000km) (3 month battle under warranty to be replaced).
    4) At the moment it has been in the TATA dealer for 2 weeks (28 059km) clutch master and slave cylinders gave in. Two weeks and counting to replace something this simple. I say "simple" as I have personally done this on a number of cars (4x4 included) over the years.
    5) Noticed some rust forming between the drivers side windscreen and roof (28 059km) I will ask the Tata dealer to attend to this under warranty as soon as they are done with the clutch. I do not want to stretch their little brain to much. ONE THING AT A TIME LIKE A BABY.
    6) Their road side assist arrived very quickly when the clutch gave in - but it had taken them a full week to deliver the car to this crappy tata dealer (continues and daily phone calls from my side before it happened). Even after I instructed them that it is NOT to go to that Tata dealer ship. I get told that under the warranty it must go back to the TATA dealer ship where I purchased the car. What a load of crap, I told the idiot that told me this that if I was in Durban and the car gave in will they then send it back to Cape Town to be repaired

These are just a couple of the items that have been attended to. (even thou it is still under warranty it is a long drawn out battle with this Tata dealer ship to get any thing done).

I own two Tata's
    First was a 2013 Indica (Brand new) fantastic car ZERO problems (25 600Km).
    That is why I purchased the 2014 Xenon (demo 8 000 km) it came with all the extras fitted (just no tow bar).

After owning the second TATA if you ask me if I would purchase another Tata my answer would be NO WAY IN HELL I do not want to have to fight for months on end for them to sort anything out.

Angry Up Date

Ok so I had all those problems with my 2014 xenon 4x4 d\c so far.

As I stated on my previous post my clutch gave in on the 03\11\2015 (28 059km).
    1) It took one week for the tow company (Tata road side assist) to get my car to the dealer - where my car broke down the closes Tata dealer ship is 3 km away - the next dealer ship 10 km away and the third 16 km.

2) Finally they get my car to the USELESS Tata dealer ship. Where they tell me that the clutch Master and slave cylinder needs to be replaced (Under warranty)

3) 10 days later 19\11\2015 they tell me that my car is ready to be collected. I go thru and pick up the car with in 100 meters of leaving the dealers work shop I feel that the clutch pedal does not feel right (too low down) speeding up I change to 2nd gear and press my accelerator to go - the only thing that went up was my REV's and the car did not even accelerate. Sorry there are two things that went up the REV's and my blood PRESSURE.

4) Turned around went back to Tata had them test drive the car with me in it. The workshop Manager tells me that he instructed his staff to replace both Master and slave cylinders. I contact TATA consumer complaints again - they call the dealer and the workshop manager tells them that there was a tiny leak and they repaired it. Two stories that do not match. But it has taken them 10 days to "sort" the a tiny leak.

Still counting the days with out my car. 17 days for a job that would have taken even a mechanic's assistant 4 days to complete properly.
    Last edited by Snow chaser; 2015/11/23 at 11:24 AM.

1 year and over 30,000km on my Tata Xenon 3.0 DiCOR SC 4x2

Happy as hell.

Does what it is supposed to do without issues.

Nothing wrong with the bakkie. The Imperial dealership I'd rather not comment on.

I just need to match the Tata filters to local brands when it falls out of warranty in about 15,000km.

Angry Tata backup service gets worse

This morning I get feed back from TATA consumer complaints department. They are now telling me that it could take another 2 weeks to sort out the problem with the Clutch Master and slave cylinders.

Last week I asked them about a loan car in the mean time - they conveniently did not reply on this.

3 week waiting + 2 more weeks (I will not hold my breath on them being ready in 2 weeks time) = 5 weeks in total I will be with out my car.

NICE BACK UP SERVICE TATA - WHAT A F--- JOKE.

Default Tata service staff can not accept responsibility for their F--up's

Finally after 23 days my car is ready to be picked up.

It went in because the clutch fluid leaked out. But because of their incompetence they damaged the clutch plate. Then they try to tell their customer complaints department that they think that I must have been driving with a slipping clutch for sometime that is why it burnt out.

Let me put it in a way that even my 3 year old niece will understand -
    when I pushed peddle 1st time - peddle came up all the way.
    when I pushed peddle the 2nd time - peddle came up 3\4.
    when I pushed the peddle the 3rd time - peddle came up half way.
    when I pushed the peddle the 4th time - peddle came up 1\4 of the way.
    when I pushed the peddle the 5th time it stayed on the floor - no come up.
    I pulled over immediately (peak hour traffic you need clutch to stop and go).
    Checked the clutch fluid bottle and it was empty.
    I called TATA road side assistance - NO DRIVING.
    NO FLUID - NO MEAN SLIPPING CLUTCH.
    Have you got it this time

(Oops did I forget to mention that besides the number of trade tested trades behind my name, I have been a Maintenance Manager for the past 20 + years and have been in charge of and running workshops ranging from electrical - mechanical - civil - engineering and transport and a combination of them together).

In the end they had to replace the full clutch kit and Clutch Master and slave cylinders.
    So far I have driven it for 7 km from their workshop to my office. But over the weekend I will be hooking my 6.5 m boat and give their workmanship a good test. That long hill going to Durbanvill sound like a good test

Let me see if I can full in love with my Xenon again

Thumbs down Bye Bye tata

Hi have gotten rid of TATA at last written off by insurance have had endless problems with the TATA 4x4 xenon. Wipers not working vibration on the front replace steering box shock at 20 000km my expense then front suspention, feul pipe 2, wheel bearing at 5000km, bushes worn on front at 50000km to replace my expense, motor timing belt broke rebuild engin at their expense 2months,then last ly front suspention just gave up took it to TATA NO fitted camel shocks and they are not allowed asked them what is the approved shock there is not one was supose to be set with torsion bar after tata fitted a replacement bumper that is supplied by tata workshop in formed them rhey did set the ride hieght but because of the wieght of the replacement bumper I needed to fit better shocks to prevent the bakkie swaying in turns and under braking, still no go damage was R100000 to replace complete frontsuspention and bend the chasi straight, TATA is a good product till you start getting problems the they pull up thier shoulders and you get no help from anybody will NEVER ADVISE ANY BODY TO BUY A TATA.

Default After 3000 km

After Tata Milnerton "replaced a complete new clutch kit" I have done about 3000Km.
    1) I have already started to notice a shudder from the clutch when I revers. 2) The other day I needed to going up a long steep paved drive way (in first gear {2H} and with my foot completely off the clutch - revs 2000rpm) when I accelerate the revs first climb a bit before they slowly start to drop as the cars speed creeps up - it feels like it first slips a little and then it slowly takes.
    There is just no positive solid gripping action on the clutch. I have driven this same drive way in my Kia Carnival many times before and have done the same thing and you can cleanly feel and see both the revs and speed would climb at the same steady pace. This clutch does not feel right.

Contacted Tata - dropped of the car for them to check and they say that it test OK.

Over the past year (2015) I had Tata Milnerton check the wheel alignment twice (every 4 months I noticed that there was a bit more wear on the outside tread on my front driver side Tyre) Both times they told me that it tested with in specs. 3 weeks ago I noticed further wear and drove into Dunlopp center and had them test the alignment - the tow out was way out. So far no further wear detected - just 3 more months to go to see if it has been finally sorted.

I feel the same as Steve222 I can not wait to get rid of this TATA xenon pieces of junk.

yoh! sounds like you guys are having it even worse than I had with my Isuzu.

Good luck to all, and my sympathies.
    2016 BMW 535d

Default Re: How do you feel about your TATA Xenon?

The Tata saga is not over.
    From my last post the following problems have occurred in 2016.
    1) Abs sensor (front right) packed up, replaced two times - waited for 3 weeks for replacement.
    2) Abs pump gave in - 4 week waiting parts and the car was in their workshop for 2 weeks as they worked on it.
    3) The wipers stopped working again.
    4) Drivers side rear and front lights keeps blowing the fuse - car was in and out of their workshop so many times "to check" I lost count. Final time it was in their work shop for 3 weeks. They found a short in the main wiring loom (engine compartment).
    5) Passenger side head lamp keeps burning out after 3 to 6 days use. Back to Tata to check on the problem over and over again. In the end I sorted the problem out myself (the fly lead running to the light had a break in it).
    6) At 40 000 km I had to replace the 4x4 shocks the was feeling more like a boat on the sea (not covered under warranty). The surprise is no one has a listing for the TATA xenon shocks and TATA wants R 980 each - cost R3 920 for four and 2 to 3 week wait. Visited my local Tyre dealer measured up the shocks and found that the Ford Ranger 4x4 shocks are the perfect fit - cost R1 800 for four.

Now for the real kick in the ass from TATA service. My car went in on the 18\10\2016 for repairs and I got it back on the 28\10\2016. A month later I receive a speeding fine in the post dated 19\10\2016. I contact Tata and send them the fine to be paid. Every week I do a follow up. On 15 December 2016 I drive thru to Tata and talk to the Manager. He tells me he will sort it out. Jan 2017 I receive a final notice in the post and that it the fine is not paid in 7 day a summons will be issued. Over and over I contact all concerned they keep telling me different stories - it has been paid - the drive has it in his pocket - the accounts lady is not here she has it - the driver did not get and he is going now - I will personal drive thru and send you the proof of payment. (5 working days later on the 11th hour they pay the fine this morning).

So remember when you send your car in to TATA they will be misusing your car and racing on the streets. That is how they care about the property of a customer.

Quote Originally Posted by jelo View Post
    1 year and over 30,000km on my Tata Xenon 3.0 DiCOR SC 4x2

Happy as hell.

Does what it is supposed to do without issues.

Nothing wrong with the bakkie. The Imperial dealership I'd rather not comment on.

I just need to match the Tata filters to local brands when it falls out of warranty in about 15,000km.
    wow

almost 3 years now

What has gone wrong?

- voltage regulator failed: auto lec fixed that with a new alternator pack
    - I hit a piece of industrial conveyor belt and damaged the radiator: R2.7k later, all sorted
    - the thermostat got stuck open about 3 months ago: I'll sort that on the next service
    - the boost regulator pipe came loose: fixed without cost
    - the gauges are not happy due to the voltage regulator having dumped high voltages through the PCB: speedo works MOSTLY, and the rev counter just does it's own thing

Services were at 15,000km but that will drop to 10k now.

This thing is reliable. It drives like a brick and is just as strong. It carries loads and does 130kms a day to work and back.
    It chews back tyres due to the lack of weight and the torque.

My R89k was well spent.

I see it has been some time since anyone posted here.

I have a 2013 Tata Xenon 3.0 DC. In it's previous life it was a farm bakkie and did ALOT of gravel. It now has 80 000km on the clock of which I only did the last 5 000km. So far so good.

Not much to complain about really. It is very plastic inside but there are no real rattles to speak of and the cabin is actually fairly quiet for a bakkie. The clutch is HEAVY and the driver's seat is not all that comfortable but so far I am very happy with it. I did not expect an Amarok so perhaps that is why I am happy with it.

I have carried some pretty heavy loads with it and it does this remarkably well. I have so far averaged 9.7km/L.
    2013 Tata Xenon 3.0 Dicor D/C
    2006 Honda Civic EXi FN2

Also nothing much to report: front disk pads are around R400 a set, rear shoes around R500 from a local Tata truck spares outlet.

Quote Originally Posted by jelo View Post
    Also nothing much to report: front disk pads are around R400 a set, rear shoes around R500 from a local Tata truck spares outlet.
    I bought my service parts and front brake pads from MPD.
    2013 Tata Xenon 3.0 Dicor D/C
    2006 Honda Civic EXi FN2

Quote Originally Posted by Rolf View Post
    I bought my service parts and front brake pads from MPD.
    Closest one to me is Pretoria North.

We luckily have a Tata spares guy at the dam.

Oh yes: Midas pads are just over R600 so that's another option.

But brakes shoes from MPD or reseller only it seems.

What did you pay for filters?

Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast