Page 3 of 9 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 LastLast
Results 41 to 60 of 168

Default Re: Why is the new Triton not more popular?

Quote Originally Posted by Tom13 View Post
    Nou daar kom ons by die kruks van die saak - Mitsubishi SA, ek dink nie hulle doen genoeg om hulle produkte te bevorder nie. Dit is amper asof hulle nie in hulle eie produkte glo nie.
    En dis waar ek praat van "sad part" Tom......Mitsu owners, weereens, is KWAAI lojaal,maar soos jy se - die "go" vanaf die network (in SA) ontbreek........en daai lojaliteit kan ook maar net SO ver gepush word.

Van my lekkerste rygoed was 'n (ou, in 94 dink ek gekoop) 3000 Pajero, destyds by Ben Morgenrood gekoop, en ek het vir lank 'n 2,4 Colt 4x4 Clubcab gery, BAIE nice bakkie. Op 'n stadium so blou Rodeo V6 ook gehad......lank terug. En vir so 6 maande 'n Triton 2,5 C/cab.......Almal BAAAIE nice, ry lekker, daai Super Select is tops, en waar kry jy 'n Clubcab met 'n elektriese agterruit.

Kyk maar daai tyd toe die nuwe T/ton gelaunch moes word........die hele Planeet het al begin wonder wanneer kom die facelift, toe eers kom die Tton hier aan. NA die Fiat Fullback - en Fiat het obviously daai perd gery, en baie het gedink "Hmmmm........so die Mitsu is toe eintlik 'n Fiat".

Persepsies - weereens, jys 200% reg

2. The Following User Says Thank You to Petri Oosthuizen For This Useful Post:

Quote Originally Posted by Tom13 View Post
    My eerlike opinie? Persepsie - mense dink daar is min handelaars, mense dink jy verloor baie geld as jy verkoop, mense dink jy kry nie parte nie - maak nie saak hoeveel keer die teendeel al bewys is nie. Die beperkte model reeks help ook nie sake aan nie.

'n Mens moet ook bietjie wyer kyk as Suid Afrika. Kyk na 'n land soos AustraliŽ wat goed met ons vergelyk t.o.v. 'n buite lewe kultuur.

Daar verkoop die Tritons om en by 2800 eenhede per maand. Dit is die model wat algeheel die vierde meeste eenhede verkoop. Net die Hilux, Ranger en Corolla skuif meer eenhede per maand. Die ASX is ook AustraliŽ se klein SUV top verkoper.

In Europa weer is die Mitsubishi Outlander PHEV "plug-in hybrid electric vehicle" die top verkoper vir die afgelope 6 of 7 jaar.

Mitsubishi meet defnitief nie hulle suksesse aan Suid Afrikaanse verkope nie.
    Hiermee kan ek heelhartig saamstem.

Persepsie is waar die ding lÍ.
    Nico Swart

Triton 2.5DiD D/C with SS
    ZS6NJS

One day, or Day One. You decide. Tomorrow is promised for no one!

Ek nie almal se komentaar gelees nie volgens my is die nuwe Triton n mooi vertuig hy kan off road gaan soos baie ander Fabrikante maar hulle bemarking volgens my swak tot geen hoop ek maak sin

Quote Originally Posted by MANDREAS View Post
    Ek moet erken die rede hoekom ek nie op hierdie stadium Mistubishi oorweeg nie het weinig te doen met bemarking.

Die twee waarin ek sou belangstel is die Pajero Sport en die Triton. Albei is goeie waarde vir geld, maar dit is eenvoudig net nie vir my mooi karre nie, binne en buite.

Dan ook die feit dat daar net een handelaar is vir die hele noorde van Namibie. Die handelaar is nie eens 'n egte Mitsubishi handelaar nie, want hy bemark Hyundai en Kia.
    Ek wonder hoeveel keer nog kan jy op hierdie thread se dat dit nie vir jou mooi is nie?
    2017 Mitsubishi Triton D/C 2.4 manual 4x4
    2014 Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Auto 4x4
    1998 Mitsubishi Pajero SWB 3.0 V6 - SOLD
    2017 Ford Ranger XLS Auto 4x4 D/C - SOLD
    2014 Mitsubishi Triton 2.5 DiD D/C - SOLD

Die ander probleem is dat selfs baie Mitsu agente nie eens weet dat jy met Superselect heeltyd in 4H kan ry nie. Superselect moet die eerste ding wees wat Mitsu SA bemark! As ek dit reg het is dit net die 4motion amarok wat ook permanent all wheel drive het?

7. The Following User Says Thank You to Leeubok For This Useful Post:

As far as i am concerned the mitshibishi (triton) is one of the most bullet proof vehichles out there. Jap engineering and attention to detain and QC at its best. I am a sold user.
    The problem is the dealership network. Useless and uninterested would describe them well. Sadly for his reason i will probably look elesewhere when I look for a replacement. Having driven a triton i am afaid the replacement will not be a Toyota . I have become too used to driver comfort.

9. The Following 2 Users Say Thank You to Bushed For This Useful Post:

Evidently very reliable vehicles. My previous experience with one was that it had limited ground clearance due to overhand and was breathless when pushed (2.4 petrol). Don't like the long rear overhand on the new one.

Most agents do not have a clue about the technical specifications of their vehicles. I went to a MITSU dealer and when I asked him whether super select worked when one reversed he asked me why I was worried about it. Having said that, I am also looking at a certain Prado model, and had a stand argument with the sales guys over the existence (or otherwise) or rear differential lock. I had to get him to print out the factory spec sheet and had to point the item out to him. Then I realised that he never knew why one would ever need difflock.

To me it is not the best looking bakkie on the market, but when I am in the market for a DC 4x4 again, it will be on my list as I will most probably get the best value for money (second hand)

After owning one Pajero for eight years and Swambo currently one on ten years, I would not hesitate to buy a Triton. (Mitsu comes out top regarding reliability of all the vehicles I've owned!)

Isuzu is my other choice, but Rand and cent will determine my choice at that stage as they are way more expensive second hand.

Bostoe

Ek het myne nou amper 2 jaar en het 23000 km afgelÍ, heelwat daarvan met 'n boswa aan die sleephaak. Dit is die eerste Mitsubishi wat ek besit en ek moet sÍ aanvanklik was die bakkie ook nie vir my besonder mooi nie, maar hoe langer ek hom ry hoe mooier word hy. Ek het by Mitsubishi East Rand gekoop en die diens was uitstekend. Nie net tydens die koop nie maar ook naverkoopdiens. Die kajuit is ruim met genoeg beenruimte agter die bestuurder. Ek is 1,86m lank en sit gerieflik agter myself.

Die bakkie is lig op brandstof, het baie krag en versnel goed van 60 km/h tot 120 km/h. Dit was vir my belangrik omdat dit 'n veiligheidsaspek is tydens verbysteek, veral met 'n karavaan. Dit ry beslis sagter as enige van die ander dubbelkajuit 4x4 bakkies.

Die superselect ratkas, wat jou toelaat om van 4x2 na 4x4 (en anders om) te gaan terwyl jy ry (stadiger as 100km/h) is 'n pluspunt. Het dit al dikwels gebruik wanneer ek in 'n reŽnbui inry. Die ektra traksie maak dit net daardie bietjie veiliger.

Waarvan ek nie hou nie is die feit dat die agterste klap nie kan sluit nie, en dat daar nie parkeersensors aan die voorkant is nie. Daar is wel 'n video kamera agter. Behalwe vir die twee punte is ek baie tevrede met die Triton.

Voor ek finaal besluit het wat om te koop, het ek 'n kwotasie vir elk van die opsies by my versekeraar gekry. Alhoewel die Triton nie die laagste geprys was nie, was die versekeringspremie verreweg die goedkoopste.

13. The Following 4 Users Say Thank You to Flap Bester For This Useful Post:

Try and locate accident damage parts within a reasonable time!!!!!
    I need say no more
    The agents are uselessssssss!!!!! and has been since the divorce with Mercedes

I was told the same as previously mentioned about the amount of cars released for the South African market, which is very limited. As long as the outlets sell their "quota", it looks like Mitsubishi is happy.

The only thing I am not happy with is the fuel consumption....I struggle to get less than 10l/100 km on the open road and when I tow the Bushlapa (Boskriek) it goes up to 17 on flat open road and 19 on mountainy roads (120 Km/h). If I slow down to 90Km/h I manage to get it down to 15. Any one got there figures available? I must add that I have a 2017 model, 2.4, 4x4 Automatic with a 5 speed Gearbox.

As for the "haters" ...lookswise.....just dress her nicely...I had so many complements on looks from complete strangers that told me the bakkie looks very nice, see the pic and you be the judge:
    Attached Images Attached Images  
    Mitsubishi Triton 2.4 4x4 Auto
    Mercedes A class (Platkar)
    BushLapa Boskriek "Boskewer" B599
    Fluid Synergy

16. The Following 3 Users Say Thank You to Flamingo For This Useful Post:

Quote Originally Posted by Flamingo View Post
    I was told the same as previously mentioned about the amount of cars released for the South African market, which is very limited. As long as the outlets sell their "quota", it looks like Mitsubishi is happy.

The only thing I am not happy with is the fuel consumption....I struggle to get less than 10l/100 km on the open road and when I tow the Bushlapa (Boskriek) it goes up to 17 on flat open road and 19 on mountainy roads (120 Km/h). If I slow down to 90Km/h I manage to get it down to 15. Any one got there figures available? I must add that I have a 2017 model, 2.4, 4x4 Automatic with a 5 speed Gearbox.

As for the "haters" ...lookswise.....just dress her nicely...I had so many complements on looks from complete strangers that told me the bakkie looks very nice, see the pic and you be the judge:
    I have a 2018 model Athlete with BFís and tow a Compnion.
    In ďtownĒ and doing the trips to school and back I get around 8km/l. Open road at 120km/h about 9km/l
    Towing the Companion about 6.5km/l

My issue (I think) is the bigger tyres and the BFís. I gave up trying to get 10km/l on the open road. Donít think it is possible. My bakkie is mappen with Arnold from brand new. Next month Iím taking bakkie for bigger cooler, down pipe and exaust. Will see what happens after that. Bakkie now on 40,000km
    2018 Mitsubishi Triton Athlete 2.4 DI-D with SuperSelect II
    2017 Conqueror Companion Platinum Edition

** Every father should remember that one day his son will follow his example instead of his advice **

Your bakkie looks flippen awesome!

As for fuel consumption, there is a thread in the Mitsu section about it somewhere.. Or it was discussed on the Triton thread, I can't remember now. Toks, was that you complaining back then about your fuel consumption?

I have a 2017 manual 4x4, so not quite the same as yours, but I avg about 10km/L. Open road 10.5 - 11km/L. With the original road tyres (I've since put on 1 size larger AT's), and before I put a canopy on, my avg was closer to 11.

Quote Originally Posted by Leeubok View Post
    Ek wonder hoeveel keer nog kan jy op hierdie thread se dat dit nie vir jou mooi is nie?
    Wel, net omdat jy gevra het: Nog een keer. Dis nie 'n mooi bakkie nie.

Hoekom pla dit (my opinie) jou so baie?
    Cheers
    Willem Greyling

"When the wise man points at the moon, the imbecile examines the finger" - Confucius

20. The Following User Says Thank You to MANDREAS For This Useful Post:

Flamingo,with the added bumper,snorkel and canopy your fuel consumption is actually not bad.
    My friend has a 2,4hilux with pretty much the exact mods except he has heavy AT tyres on and he gets 8-9kml

To answer the OP, I think its the styling and the dealer network.

If I was to ever buy a Japanese vehicle Mitsubishi would be at the top of the list.

On the styling front, my impression is that there were a number of people involved and I dont think they sat in the same building. But, tastes differ thankfully and I admit mine are stuck in the pre-80s wedge shape era, when designer's main source of inspiration came from bricks.
    Estee = S T = Sean Towlson

Total 4x4 Novice with no experience whats-so-ever

''Nothing makes the Earth seem so spacious as to have friends at a distance; they make the latitudes and longitudes''. H.D. Thoreau.

Hummer H3 V8

W.A.P Objectivist

23. The Following 2 Users Say Thank You to Estee For This Useful Post:

That also brings us to the fiat fullback, if one says that looks are not an issue when looking into buy a triton then might as well get one with a different badge and save some more money.

look how much with this comparison search.

What I do not like about the triton are the factory wheels- some laser cut alloys with the two tone black and silver.

https://www.autotrader.co.za/cars-fo...ssiondrive=4x4

Mr. Karol Joszkowski
    2011 VW Touareg V.8 TDI
    2006 VW Touareg 3.0 TDi air suspension aka Pumba ( sold)
    2003 Pajero IO 2.0 aka Bosvark

Quote Originally Posted by Karol View Post
    That also brings us to the fiat fullback, if one says that looks are not an issue when looking into buy a triton then might as well get one with a different badge and save some more money.

look how much with this comparison search.

What I do not like about the triton are the factory wheels- some laser cut alloys with the two tone black and silver.

https://www.autotrader.co.za/cars-fo...ssiondrive=4x4
    The Triton has a better (much better) spec level than the Fiat.

But the Fiat looks better to me.
    Cheers
    Willem Greyling

"When the wise man points at the moon, the imbecile examines the finger" - Confucius

For me they should have left the front grill and bumper as it was ,like yours. The new front really doesn't look like it belongs to the rest of the vehicle.

That's why if I was after a new bakkie I wouldn't consider a new Triton.
    Attached Images Attached Images  

Quote Originally Posted by MANDREAS View Post
    Wel, net omdat jy gevra het: Nog een keer. Dis nie 'n mooi bakkie nie.

Hoekom pla dit (my opinie) jou so baie?
    Haai, hoe het ek geweet jy gaan dit nog een keer se...?

Dit pla my geensins nie, as dit my gepla het dat mense dink Tritons is lelik sou ek seker nie een gery het nie ne? Dit raak net bietjie afgesaag dat jy oor en oor op 'n Triton thread kom se dis vir jou lelik. Ons het dit die eerste 5 keer gekry jy hou nie daarvan nie

28. The Following 2 Users Say Thank You to Leeubok For This Useful Post:

Page 3 of 9 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 LastLast

Bookmarks