Is Takealot bankrot?

Page 1 of 7 1 2 3 4 5 6 7 LastLast
Results 1 to 20 of 125

Default Is Takealot bankrot?

Wat gaan aan met Takealot?
    Is hulle besig om te vou?
    Niks van my orders word meer afgelaai.
    As mens hulle skakel, is daarnet n boodskap wat mens gewoontlik kry as mens na-ure skakel.
    E-mail: op so 5% van emails kry mens n reply wat sê hulle sal ondersoek in stel, maar dan geen verdere terugvoering.

Ek sien op Helo Peter is daar n magdom klagtes van mense wat nie meer hul bestellings kry wat na einde mei geplaas is, met selfde klagtes soos myne.
    Vrywaring: Niks wat ek hier kwyt raak moet hoegenaamd as feite beskou word nie.

Default Re: Is Takealot bankrot?

Everything seems to be working fine on my side. Had a delivery, a return and another order confirmed, all actioned. Which area do u reside in?
    Last edited by Shade; 2020/06/18 at 04:44 AM.
    Discovery Landrover 3 tdv6 2008
    Volvo S40 T5 2006

3. The Following User Says Thank You to Shade For This Useful Post:

Greyton, weskaap.

Was nog nooit n probleem, het gewoontlk ten minste weekliks ontvang.
    Die maand nog net 1 van my orders, baie laat, gekry.

En ek is nie alleen.

Hulle vat jou geld, bevestig orders. Maar laai net nie meer af nie, en hulle is nie meer bereikbaar nie.

Discovery Landrover 3 tdv6 2008
    Volvo S40 T5 2006

Quote Originally Posted by Reenen View Post
    Greyton, weskaap.

Was nog nooit n probleem, het gewoontlk ten minste weekliks ontvang.
    Die maand nog net 1 van my orders, baie laat, gekry.

En ek is nie alleen.
    Which delivery company used to deliver?

A large delivery company went under recently. Perhaps this has had an impact
    Estee = S T = Sean Towlson

Hummer H3 V8

W.A.P Objectivist

Ek het self probleme, en op die MyBroadband forum is daar ook 'n klomp klagtes: https://mybroadband.co.za/forum/thre...ealot.1089107/

Hierdie was my post op daai forum (die 3de item het toe uiteindelik gister opgedaag) - Moet darem bysê, wine.co.za is nog erger! Wyn bestel en betaal 27 Mei. Geprosseseer 1 Junie, reg vir verskeping 4 Junie. Gister eers uit die Kaap verskeep nadat ek omtrent my poppe uit die pram gegooi het!:

"Same here!
    Ordered three items, all "IN STOCK" as I was in a rush for the one item. Ordered ad paid 27 May, shipped 5 June (for IN STOCK ITEMS!), that's 9 days after paying!!

The problems did not end there, by 12 June, a week after shipment I sent complaints to them - via the convulted system where you can only access the contact portal via the help tab...

Monday, 15 June, 2 of the 3 items were delivered - that is 19 DAYS after ordering IN STOCK items, AND AN ITEM IS MISSING!

This is the worst service I've received from Takealot ever - And I order a lot from them.

Not Happy
    Deon

Niks van my orders word meer afgelaai.
    As mens hulle skakel, is daarnet n boodskap wat mens gewoontlik kry as mens na-ure skakel.
    E-mail: op so 5% van emails kry mens n reply wat sê hulle sal ondersoek in stel, maar dan geen verdere terugvoering.

Ek sien op Helo Peter is daar n magdom klagtes van mense wat nie meer hul bestellings kry wat na einde mei geplaas is, met selfde klagtes soos myne.
    2012 Nissan Navara DC 2,5DCi 4x4 AT
    (SOLD) 2002 Nissan Terrano 2.7 TDi
    1982 BMW R100RT

If it is a Supply Chain related backlog, then at least they should be communicating that
    Estee = S T = Sean Towlson

Hummer H3 V8

W.A.P Objectivist

10. The Following User Says Thank You to Estee For This Useful Post:

I was going to order ink today, looks like im off to Waltons or Makro.

things have chaged recently, Nelspruit (and other smaller towns) now has a depot. Your order only goes out to the depot twice a week if I remember correctly. Then gets delivered to you, or you can collect at the depot. So if you miss the first run, you will wait 4-5 days for the order to get to your town, then delivered next day only. Still not close to 19 days.
    Last edited by LandyLove; 2020/06/18 at 06:57 AM.
    20 Ranger Supercab 2.2 auto XLS 4x4
    18 Ranger Double cab Tdci (Swambo)
    12 Conqueror courage

17 Ranger Supercab Tdci (Sold)
    97 Defender 90 CSW 2.8i (Sold)
    04 Defender 110 d/c p/u Td5 (Sold)
    04 Discovery 2 Td5 GS auto (Sold)
    97 Defender HCPU Tdi (Sold)
    99 Discovery 2 TD5 GS (Sold)

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Ek het al meer as 25 keer dit gebruik van laas week af.

Geen probleem. Ek kry alles vat ek bestel.

14. The Following 2 Users Say Thank You to Roberto Betta For This Useful Post:

Ek vermoed die teendeel is waar, ek dink hulle kapasiteit om te versend is op die stadium oorweldig deur bestellings van goed wat nie gedurende LD 4 en 5 beskikbaar was nie.
    My name is Rainier and I drive a Frotuna.

Why are you always in such a bad mood? Experience...

16. The Following User Says Thank You to Rainier Vermaak For This Useful Post:

Wel, ek kry nie meer my goed nie. Hulle komunikeer nie dat dit out of stock items is, of probleme met met couriers. Hulle antwoord nie fone, en email portals word ignoreer.

Daar is n mafdom klagtes op helo peter, wasrop hulle geen reaksie wys.

Klink nie vir my na iemand wat van krag tot krag gaan, of behoort te gaan nie.

TakeALot reageer nie eers onder "normale" omstandighede op queries nie. Hulle stel eenvoudig nie belang in klientediens nie. Jy vat wat jy kry - en wanneer jy kry - AS jy kry. Daar is min dinge in die lewe wat mens so frustreer as om so behandel te word deur iemand/n besigheid wat dink hulle doen jou n guns. Ek Het gesê ek sal hulle NOOIT weer ondersteun nie - en ek het nie. En sal nie. Never again. Sterkte. Ek verstaan jou frustrasie.
    Ezzac

19. The Following User Says Thank You to EHoffmann For This Useful Post:

Ek het al meer as 25 keer dit gebruik van laas week af.
    Daarin le jou problem... Jy het hulle moerig gemaak.

I drive a five cylinder bakkie and tow an army inspired van.

I have had no issues. One order had one item missing. Sorted out quick quick. All orders from Takealot have been delivered earlier than promised. I did order something from an other supplier due to price. That is delayed.

I pick up the orders from a nearby depo. More convenient. Amount of stuff brought there is a lot. One truck after an other bringing in.
    Jouko
    ----------
    2003 Grand Cherokee 4.7l
    2012 Smart
    Never drive a normal car 8)

Hoopelik kry ek my pakkie vandag... anders sal dit eers Maandag hier wees

I drive a five cylinder bakkie and tow an army inspired van.

Ek moes in die laaste tyd paar keer van TakeAlot gebruik maak, en hul het selfs in die gopse hier by my afgelwer, ek is veronderstel om pakkie Maandag te kry, julle praat my bang. Ek hou duimvas hy kom. Daar is saam met my ander items 2 kaste Tafel lager ook, daai is baie belangrik!
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts" : Bertrand Russell

2014 Nissan Navara 2.5 4x2
    1995 Nissan Sani 3.0 V6 4x4

​​Big delivery delays at Takealot

MyBroadband has received several complaints from Takealot customers about their deliveries being delayed.One MyBroadband user sent us a screenshot of an order that had been placed on 26 May and that was due to be delivered by 30 June.
    The user also claimed that one of the products they had ordered had been removed without their knowledge.
    Another user told MyBroadband that their order had still not arrived five days after the Takealot website had told them it would be delivered.
    A quick perusal of the company’s HelloPeter page shows that many more customers are suffering similar issues.
    “I ordered and paid for goods on 25 May, and on Wednesday 10 June I received an SMS stating that my goods will be delivered on 10 June before 17:00,” said one user.
    “Today is 15 June 2020 and still no goods delivered and no communication.”
    Another user told a similar story where their order was placed on 27 May, and they were originally told their order would be delivered by 11 June. This user had also not received their delivery as of 15 June.
    “I have been struggling for a week now since the delivery date on the website to get my parcel,” said a third user.
    “Never have I experienced such poor service.”
    Unable to contact customer service

Several users also claimed they could not contact Takealot through its customer service platforms.
    “There has been zero human interaction with Takealot since I placed my order. I only get automated emails,” said one user.
    “I tried to call the customer care line but it cuts off and the service desk sends me generic messages of ‘the item will be credited once it reaches the warehouse’,” said another.
    “Takealot customer service seems to have temporarily gone into hiatus,” agreed a third on Takealot’s Facebook page.
    When asked for insight into the issues customers have been facing, Takealot said it was not able to provide comment.
    Takealot prepared for demand

Speaking to Bruce Whitfield on The Money Show on 14 May, following the relaxing of ecommerce regulations, Takealot CEO Kim Reid said that he was confident the platform would be able to deliver between 95% and 96% of parcels on time – if not more.
    “We gear ourselves every year for peaks like Black Friday and December. This is another great opportunity to build the business out, build the logistics business out, and offer more people more jobs,” he said.
    Reid predicted the following products would be in high demand:

• TVs will be the first to go.
    • PlayStations are going to be the next to go.
    • Toys are going to be in high demand.
    • Large appliances like fridges, washing machines, tumble dryers, and stoves are going to be in high demand because of breakdowns during the lockdown.
    But no explanation given?

25. The Following User Says Thank You to PieterOos For This Useful Post:

Ons kry ook baie deur hulle em ek sal hulle so 80% gee. Nou en dan word iets gekanseleer maar hulle refund gou. Verder lewer hulle af.
    Dashfibre: , Get Connected! If your complex wants fibre please contact us.

Page 1 of 7 1 2 3 4 5 6 7 LastLast

Bookmarks