Oil leak new Navara - Page 6

Page 6 of 6 FirstFirst 1 2 3 4 5 6
Results 101 to 111 of 111

Default Re: Oil leak new Navara

Ek het myne nou 2 weke is tevrede sover van Isuzu na Nissan
    Ek het vir die laaste keer gekoop nou is dit for keeps

Willem, hou die pyp en seel nog?
    Hermanator

Herman Smit

Quote Originally Posted by Hermanator View Post
    Willem, hou die pyp en seel nog?
    Nissan het die pyp destyds vervang, en dit hou nog al die pad. Ek gaan Februarie op verlof en beplan om so om en by 5000km te ry, sal sien hoe die pyp dan maak.

Maar vir nou, loop hy soos stroop.

Quote Originally Posted by Ou Ryperd View Post
    Ricoffy, dit is jammer jy is so ver van Nissan Menlyn.

Toe my nuwe Nav olie gelek het, het hulle my op hoogte gehou van wat aangaan. Daai probleem het hulle reg gemaak 1ste probeerslag. Met die lek by die transfer case het hulle NSA gevra vir nuwe transfer case, en die ou een Thailand toe gestuur sodat oorsaak opgespoor kan word.

Ek kry net goeie diens by Riaan van Menlyn Nissan.

Ek verstaan ook dat dinge breek, selfs nuwe goed. Maar die manier hoe die verkoper my hanteer in so geval bepaal gewoonlik of ek tevrede voel of nie. En in jou geval sou ek al verby gatvol gewees het.
    Ek stem 100% saam. Ek diens al vir die laaste 6 jaar by Nissan Menlyn en dring daarop aan om met Riaan te handel (Pieter Briel is ook goed maar my vertroue is by Riaan). Ek het nog nooit klagtes gehad nie en het selfs my ou Nissan Tiida tot so 170000km daar laat diens en toe verkoop. Ons het dieselfde goeie diens met die Qashqai gekry met geen klagtes nie.

Ek kan hulle werklik aanbeveel.
    Danny

2018 Nissan Navara 2.3D LE Auto
    2014 NIssan Qashqai 1.5 DCi Limited Edition
    2009 BMW R1200 GSA
    2008 Pajero 3.2 Di-D SWB

El Nino Guest

#MeToo Nissan SA, I too have an unexplained oil leak on my very new Navara.
    It is a small oil leak which I find on my garage floor after a few days. Blackish in colour. I took mine in to the dealership 2 weeks ago and they struggled to find what it was. They agreed that they would take it up with Nissan SA. Last week the dealership called to say they have not heard back from Nissan. Another week has gone by and I've heard nothing.
    Very disappointed.
    Name:  20180121_164759.jpg
Views: 217
Size:  424.3 KB
    Last edited by El Nino; 2018/02/09 at 05:44 PM. Reason: Pic added

Quote Originally Posted by El Nino View Post
    #MeToo Nissan SA, I too have an unexplained oil leak on my very new Navara.
    It is a small oil leak which I find on my garage floor after a few days. Blackish in colour. I took mine in to the dealership 2 weeks ago and they struggled to find what it was. They agreed that they would take it up with Nissan SA. Last week the dealership called to say they have not heard back from Nissan. Another week has gone by and I've heard nothing.
    Very disappointed.
    Name:  20180121_164759.jpg
Views: 217
Size:  424.3 KB
    Have a look at the pics I posted. You may well find the leak there. Good luck.

So, gister middag toe ek by die huis kom, sÍ my vrou vir my sy sien daar lÍ olie in die garage, waar ek my bakkie stop. Mmm gaan kyk toe en wragtag daar lÍ dit, maak enjin kap oop en sien ook olie lÍ bo. Sien aangeheg.

Ingeboek by Nissan Menlyn, vir vandag. Slegs 5600 op die klok. Voel effens teleurgesteld...

Maar nou ja, sulke dinge gebeur seker, maar duidelik is daar 'n design/part fout, want soos aangedui ek is nie die eerste een nie en seker ook nie die laaste nie. Ai Nissan hoekom maak julle dit nie reg voordat dit gebeur nie.

Kom ons hoop hulle maak dit reg en dankie vir daai waarborg tot op 150k ek hoop.
    Last edited by isimobile; 2018/07/18 at 11:56 AM.
    Nissan Navara 2.3 4x4 LE
    BushLapa Boabab

Eish man - not good.

Well I have now done 20 000km (including a 3 week stint into Angola) and have been very fortunate to say that mine is still 100%.

I'll keep monitoring the vehicle as things shake and break over time.

Note not oil leak related : coil springs

These coils aren't as dandy as the guys make them out to be.

On the Angolan trip, the vehicle was heavily loaded and we bounced - hit a dip or a hobble in the road and you go up, down, up down, up and down - slow to settle.

I will be fitting some air helpers / air shocks into the rear coils - I am sure this will solve the problem and also help level the bakkie out - it sags a lot when loaded.
    The hours spent fishing will not be deducted from the hours you have been granted on this planet.

Quote Originally Posted by AndriesH View Post
    Eish man - not good.

Well I have now done 20 000km (including a 3 week stint into Angola) and have been very fortunate to say that mine is still 100%.

I'll keep monitoring the vehicle as things shake and break over time.

Note not oil leak related : coil springs

These coils aren't as dandy as the guys make them out to be.

On the Angolan trip, the vehicle was heavily loaded and we bounced - hit a dip or a hobble in the road and you go up, down, up down, up and down - slow to settle.

I will be fitting some air helpers / air shocks into the rear coils - I am sure this will solve the problem and also help level the bakkie out - it sags a lot when loaded.
    Are the air bags now available, last time my friend checked they didn't have them yet??
    FJC - Just Cruising

Airlift part no: 60807

http://airsuspension.co.za/airsuspension/

They told me this is the kit for this vehicle.
    The hours spent fishing will not be deducted from the hours you have been granted on this planet.

Rather go for Oldmanemu i did mine went verry well on our Namibia trip before i could only load 2 persons in the back end up 200kg max & it botom out on the bumpstops also bounce 34-5 times before it settled as it was still new after OME upgrade its apleasure driving it & i can load now as it spec 500-1000kg easy

Page 6 of 6 FirstFirst 1 2 3 4 5 6

Bookmarks