1962 (?) Beetle... Buttercup

Page 1 of 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... LastLast

Default 1962 (?) Beetle... Buttercup

Buttercup is home!

OK, by necessity a longish first post, but please bear with me...

We bought this Beetle over 10 yrs ago, as my wife was then working at the Mall and I refused to have her new'ish Volvo parked out in the sun all day every day. Pretty soon she got deep under all our skins and she was duely dubbed (pun intended!) 'Pretty L'il Buttercup' after a song that was popular then. Alo being a soft yellow colour the name fitted. Obviously I couldn't drive her (paraplegic) but often rode shotgun, and often with a whole lotta dogs aboard.... We had loads a fun!

But, 7 yrs ago, my wife started working from home, and the Beetle was relegated to the awning in the back. Still took her out for a spin every once in a while, but she was being neglected... or so we felt. She needed more attention than myself and my son, then not even a teenager yet, could handle.

So, we thought it well to sell her for a song to a Beetle fan, in need of a reliable car. (BTW, the only time she ever left my wife stranded was when she ran out of petrol. She just kept on ticking over like a Singer sewing machine.) A friend of a friend is/was an 'aircooled VW' fan, and he'd had some hard luck with both his car and bakkie at that stage. He was in heaven and we were very sad to see her go... Never to see her again. We still saw the new owner from time to time, but never the Beetle.

FFW to the present...

My son has in the mean time been honing his spanner skills on a Go-cart, and my Jeep (under my supervision), and he was turning 15 soon (in fact, TODAY). Having lost a bit of impetus with the go-cart, he had been looking at getting a beachbuggy to revamp for some time now. So, the idea was born to get Buttercup back. Luckily ownership had never changed so it's an easy transition. I spoke to new owner, and he agreed.

So, Sunday we took a trailer and fetched Buttercup...

To say that it was mixed emotions is an understatement. While we were all jubilant about her return, she was in such a sad state that the tears lay shallow. Her clutch had gone, and she's been standing for the past 6 months. I'm not angry/disappointed/upset with the oke, as he'd changed jobs and had gone through some difficult times himself. There was all the good intentions to restore her, when things fell in place. It's just that things have not been falling in place for him yet. I feel for him.

But, Buttercup's been living outside in Cape Town weather since we let her go... I cannot deny feeling guilty about this.

Anyhow, she's home, and she's just become my 15yo son's first car ever... And he's loved her since he first knew her. There's lots of work to be done now, but he's keen to return her to her rightful state.

It will NOT be a FULL restoration, there's just been too many mods done from before:
    • 1600 engine
    • 12V electrickery
    • Inertia reel seat belts fitted
    • Lower profile slightly wider tyres with lots of life left.

But, it will be a cosmetic and functional restoration. She will be once again someone's pride and joy.

I will post pics and ask advice here as we go along, and I do not have any 'sad' pics yet. I'm just posting some happy snaps from years ago for now.

BUt, Buttercup is home. Yay!!
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	2006_104.jpg 
Views:	513 
Size:	76.6 KB 
ID:	405992   Click image for larger version. 

Name:	Buttercup 1j.jpg 
Views:	512 
Size:	102.4 KB 
ID:	405995   Click image for larger version. 

Name:	Buttercup 2j.jpg 
Views:	492 
Size:	86.9 KB 
ID:	405996   Click image for larger version. 

Name:	Buttercup 3j.jpg 
Views:	499 
Size:	63.3 KB 
ID:	405997  
    Last edited by Oppers; 2016/07/06 at 10:03 PM. Reason: spelling
    Work. It's a wealthy man's privilege, and a poor man' fate....

André Opperman

"Boerbok" - 98 Jeep XJ 4lit auto
    "Gloria" - 04 Ranger D/C 4lit auto

2. The Following 4 Users Say Thank You to Oppers For This Useful Post:

Default Re: 1962 (?) Beetle... Buttercup

I was the same age when we did a restore of my dads '68 1300 which his dad bought him when he got out of the army. Ours was accident damaged due to an idiot that skipped a robot. My sister needed a car for varsity, so we bought the wreck from the insurers and the process started....car became mine when I went to varsity. Love the car! Enjoy the process, old beatles are iconic and a joy to own

Wow Oppers

Best car in the world, best car for your son to hone his spanner swinging skills

memories to be made for sure

Quote Originally Posted by Vuurmaker View Post
    Wow Oppers

Best car in the world, best car for your son to hone his spanner swinging skills

memories to be made for sure
    Yeah, we're pretty excited! Now, to keep his attention to the exams starting Monday.... Eish!

André Opperman

Well, just to clear up the '?' in the heading...

We're not exactly sure what year model this is. From all the info I could get when we first got her, we calculated 1962. BUT, there's something weird about the rear window. It's currently got a perspex window fitted. While trying to replace that years ago, I managed to source 2x windows from two different okes, supposedly for a '62... and neither fit!

As I mentioned, I will still ask here for advice (and spares, no doubt!). The rear window will be on that list. But first, all the body damage and neglect needs to be addressed.

I will post pics soon...

André Opperman

Great Oppers!!

In die dae van my prille (sommige sal "verkeerdelik" se stoutgat) jeug het ek ook my "bush-mechanic kwalifikasie" op hulle gekry! Vele Saterdae sou 'n 1ste jaartjie sy matras soek, net om uit te vind dat sy ongenaakbare senior (ekke? NOOIT!!!) die matras gesteel het om die Beetle se enjin & ratkas op te "drop"...... Buttercup lyk na 'n '62 - '63.

Ken jy die manne in Villiersdorp wat spesialiseer in VW? Andreno Motors, baie vriendelike manne en hulle weet meer van Beetles & Kombis as die meeste.

Groetnis
    "ASK YOURSELF HOW OLD YOU'D BE IF YOU DIDN'T KNOW THE DATE YOU WERE BORN" - Toby Keith

1959 SII 88"
    196? S2B FC "Over Lander" Camper
    1975 Land Rover Air-Portable Lightweight
    197? RRC
    2002 Defender Td5 D/C
    AND SWAMBO's Unmentionable Abomination

Quote Originally Posted by EttiennedK View Post
    Great Oppers!!

Buttercup lyk na 'n '62 - '63.

Ken jy die manne in Villiersdorp wat spesialiseer in VW? Andreno Motors, baie vriendelike manne en hulle weet meer van Beetles & Kombis as die meeste.

Groetnis
    Jip, ek het seker amper 'n kwart-eeu terug by hulle 'n sub ass vervang, op 'n Puma'tjie wat ek destyds gerestoureer het. Man, daai wa was woelig... 1600 twinport met twee 40mm Kanebo downdraft carbs. Die Gti's moes wakker slaap tussen die ligte!

André Opperman

Jip jou laaitie gaan nou leer spanner swaai. Ek het meer tyd onder my beetle as onder die skoner geslag spandeer in my tech dae. My beetle het my in 50 000km darem net 2 keer laat staan. Eenkeer sonder petrol en een keer toe die generator gegroet het.

Quote Originally Posted by Wicd View Post
    Jip jou laaitie gaan nou leer spanner swaai. Ek het meer tyd onder my beetle as onder die skoner geslag spandeer in my tech dae. My beetle het my in 50 000km darem net 2 keer laat staan. Eenkeer sonder petrol en een keer toe die generator gegroet het.
    Hahahaa.... Hy het tot onlangs gereeld moes spanner swaai op sy go-cart. (inteendeel, hy het hom nog en wil hom nou swaai vir geld om aan Beetle te spandeer)... 'n 8HP 'Breek-&-Stukkend'. Ek is seker die groot leerskool hier gaan bakwerk wees. That said, sy eerste takie gaan wees om clutch te vervang. Ljêkker!

Ek het self leer spanners swaai op Mini's. Hulle gevloek en geskel dat ek nou nog lief is vir die goed!!

André Opperman

Baie geluk met die juweel. Ek het ook een, sien my post " 1966 beetle project " Praat mooi met jou seun lat hy hom nooit verkoop nie. Grootste fout van my lewe toe ek jonk was het ek my 1958 Combi Plit Screen Camper verkoop in uitstekende toestand. Vandag is hy 'n fortuin werd. Probeer om hom so oorspronklik as moontlik te hou. Kontak my enige tyd as julle spares soek of advies. Lekker bou,.
    Nico
    Fortuner 4.0 V6
    Ford Transit Panelvan(Modern version of the Passion Wagon)
    AG 388
    NEVER GIVE UP !

12. The Following User Says Thank You to Nico-MAD For This Useful Post:

Quote Originally Posted by Nico-MAD View Post
    Baie geluk met die juweel. Ek het ook een, sien my post " 1966 beetle project " Praat mooi met jou seun lat hy hom nooit verkoop nie. Grootste fout van my lewe toe ek jonk was het ek my 1958 Combi Plit Screen Camper verkoop in uitstekende toestand. Vandag is hy 'n fortuin werd. Probeer om hom so oorspronklik as moontlik te hou. Kontak my enige tyd as julle spares soek of advies. Lekker bou,.
    Nico
    Dankie!

Ja, ek kan nog nie glo dat ons haar verkoop het nie. En die hoeveelheid werk wat nou voorlê net om die 'agteruitgang' te herstel is ons welverdiende pak slae....

Ons sal haar so oorspronklik moontlik hou op die oog af, maar onder die vel is daar net te veel wat reeds verander is om terug te verander. Boonop is dit nog nie in my seun se kop reg om 'n 1600 uit te gooi om ten duuste met 'n 1200 te vervang, of 12V terug na 6V te verander nie. Eendag, hopelik 10 jr van nou, verstaan hy die goed ook, en doen hy 'n vol restourasie.

Ons kan maar net hoop.

André Opperman

Quote Originally Posted by Oppers View Post

I will post pics and ask advice here as we go along, and I do not have any 'sad' pics yet.....
    Here's some 'sad' pics now....
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	BC4.jpg 
Views:	297 
Size:	92.0 KB 
ID:	406078   Click image for larger version. 

Name:	BC3.jpg 
Views:	288 
Size:	77.8 KB 
ID:	406079   Click image for larger version. 

Name:	BC2.jpg 
Views:	282 
Size:	70.6 KB 
ID:	406080   Click image for larger version. 

Name:	BC1.jpg 
Views:	286 
Size:	76.8 KB 
ID:	406081   Click image for larger version. 

Name:	BC5.jpg 
Views:	273 
Size:	88.0 KB 
ID:	406082   Click image for larger version. 

Name:	BC6.jpg 
Views:	271 
Size:	68.4 KB 
ID:	406083   Click image for larger version. 

Name:	BC7.jpg 
Views:	268 
Size:	74.3 KB 
ID:	406084  

André Opperman

Hi Oppers
    Still thinking of your Beetle. You're not to sure of the model. If you look under the back seat for the chassis number, I might be able to trace the year of manufacture for you. It will help with getting the correct spares.
    Nico
    Fortuner 4.0 V6
    Ford Transit Panelvan(Modern version of the Passion Wagon)
    AG 388
    NEVER GIVE UP !

16. The Following User Says Thank You to Nico-MAD For This Useful Post:

My first car was a 1963 Beetle. Still had the 6v lektrics.....and a 1200 engine. Completely standard.

I LOVED that car. Still miss her every time I see a beetle.

From memory, the rear window on mine was more "rounded" or oval. The corners on this one drops down a bit. So, Id wager 1964 or 65 at least...

Hit the Beelte Forums!

Myne was meestal 'n 67. Ook die 1200 motor gehad. Kimberley - Pretoria was nogal 'n rukkie se ry. Gelukkig om die clutch te vervang is nie te moeilik nie omdat die engine so maklik sak. 4 boute, petrol kabel en pyp en paar drade. Kyk ek reg - het hy nog die oliebad air cleaner op?

Oppers jy het nie ooit gedink om hom automaties te maak nie? Jy kon hulle so kry, maar die parte is skaars.

Kyk ek reg - het hy nog die oliebad air cleaner op?

Oppers jy het nie ooit gedink om hom automaties te maak nie? Jy kon hulle so kry, maar die parte is skaars.
    Yip, dis nog die oliebad filter. Ek het nog nie oorweeg om dit te vervang nie. Wat sou jy voorstel, hou dit so, of vervang?

Wickus, nee, die Beetle is/was nooit vir myself bedoel nie. Ek het genoeg auto rygoed vir myself. Hierdie is vir my seun. Hy bestuur reeds baie goed en ek het hom bv al twee keer Tierkloof laat ry met die Jeep. Dis tyd dat hy handrat baasraak.

Terloops, dit was gister sy verjaarsdag, en hy het 'n 'dag af' uit sy ma uit ge'negotiate' ... Hy hoef nie gister te studeer het nie! Nodeloos om te sê het hy Buttercup gister al getakel, en sommer klaar al die remme gebloei, die ruitveërs reggemaak (rubbers van ou jeep goed oorgedra) en 'n ander ding of drie uitgesorteer.

André Opperman

Ek het nie 'n opinie oor hoe goed die oliebad is nie, ek het maar net opgelet omdat myne dieselfde gehad het. Maar een van die redes hoekom motors deesdae langer hou is beter filters.... Ek weet die later Beetles het 'n gewone papier tipe filter gehad.

Quote Originally Posted by Oppers View Post
    Yip, dis nog die oliebad filter. Ek het nog nie oorweeg om dit te vervang nie. Wat sou jy voorstel, hou dit so, of vervang?

Wickus, nee, die Beetle is/was nooit vir myself bedoel nie. Ek het genoeg auto rygoed vir myself. Hierdie is vir my seun. Hy bestuur reeds baie goed en ek het hom bv al twee keer Tierkloof laat ry met die Jeep. Dis tyd dat hy handrat baasraak.

Terloops, dit was gister sy verjaarsdag, en hy het 'n 'dag af' uit sy ma uit ge'negotiate' ... Hy hoef nie gister te studeer het nie! Nodeloos om te sê het hy Buttercup gister al getakel, en sommer klaar al die remme gebloei, die ruitveërs reggemaak (rubbers van ou jeep goed oorgedra) en 'n ander ding of drie uitgesorteer.

Ek het nie 'n opinie oor hoe goed die oliebad is nie, ek het maar net opgelet omdat myne dieselfde gehad het. Maar een van die redes hoekom motors deesdae langer hou is beter filters.... Ek weet die later Beetles het 'n gewone papier tipe filter gehad.
    Oliebad filters is baie effektief as hulle behoorlik in stand gehou word, maar morsig om te diens. Dis die hoofrede hoekom dit nie juis meer gebruik word nie.

Oliebad filters is baie effektief as hulle behoorlik in stand gehou word, maar morsig om te diens. Dis die hoofrede hoekom dit nie juis meer gebruik word nie.

Dis presies soos jy se. In die vroee sewentigs het MF (Massey Ferguson) oorgeslaan na "dry element" lug filters. Daar was soveel probleme met lekkasies, selfs enjins wat gegroet het dat dit hulle groot geld gekos het om al die trekkers weer te "retro fit" na oliebad lug filters.
    Last edited by Andre; 2016/06/02 at 02:14 PM.
    Andre Botha
    2006 Pajero 3.8 GLS LWB, Gomad bash plates. Monroe Adventure shocks.

Quote Originally Posted by ThysleRoux View Post

Hahahaa.... Morsigheid is soooo in my klong se lyn. Smaak my ek sal moet keer of hy diens dit elkle naweek!!

Persoonllik sou ek dit oliebad wil hou, net omdat dit 'reg' vertoon vir my. Dit gaan net in my oog verkeerd lyk vir so 'n ou tjorrie om 'n nuwe helderkleurige K&N filter te hê.

André Opperman

Page 1 of 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... LastLast