Rhino Poaching - Renoster Stroop

Page 1 of 32 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 26 ... LastLast
Results 1 to 20 of 635

Default Rhino Poaching - Renoster Stroop

In vanoggend se Beeld

Kalf ook dood in aanval op renoster

2010-05-30 22:34
    Me. Lorinda Hern bekyk die karkasse van die renosterkoei en haar kalf nadat hulle deur wildstropers doodgemaak is. Foto: Amanda Roestoff

Amanda Roestoff

地 Renosterkoei en haar tweejarige kalf is die naweek in die renoster-en-leeupark by Kromdraai buite Krugersdorp vir hul horings doodgemaak.

94 renosters is sedert die begin van die jaar in Suid-Afrika gestroop. Beeld het die naweek berig dat 33 van hulle in die Krugerwildtuin doodgemaak is.

Mnr. Ed Hern, reservaateienaar, en sy dogter, Lorinda (28), het die aanval op die renosters in sy park as 地 tragedie bestempel.

Hern het omstreeks 01:00 地 helikopter gehoor, maar nie dadelik onraad vermoed nie omdat patrollering snags by die reservaat geskied.

地 Personeellid het die dooie renosterkoei (20 jaar) en haar kalf omstreeks 07:00 naby 地 watergat aangetref.

Die koei se horing is afgesaag en sy het doodgebloei nadat sy vermoedelik met 地 pyl en boog vanuit die lug geskiet is.

徹ns vermoed die kalfie het na haar ma toe gehardloop en is toe ook summier doodgemaak, het me. Hern ges.

Die kalfie se horing is nie gebuit nie.

Hern s die twee renosters was saam sowat R600 000 werd.

釘aie misdaad word met daardie klein helikopters gepleeg - van veediefstal tot renosterstropery.

Dis hoog tyd dat die regering motoriste wat die klein helikopters sommer net so agter op dubbelkajuitbakkies laai, versoek om permitte te bekom.

Hulle ry en vlieg net waar hulle wil. Dis hoekom dit gebeur en niemand kan hulle stop nie, s Hern.

泥ie diewe maak ook nooit van 地 geregistreerde lughawe gebruik nie en slaan veral toe as dit volmaan is.

地 Beloning van R50 000 word aangebied vir enige inligting wat tot die arrestasie en suksesvolle vervolging van die renosterstropers kan lei.

泥ie publiek is ons ore en o.

Enigiemand met inligting kan lt.kol. Christa Scherman van die Wes-Randse eenheid teen georganiseerde misdaad by 082 820 5462 bel.
    Last edited by JennyB; 2013/06/09 at 04:27 PM.

Louis

Stock standard 99 Pajero 3.5

hoekom los hulle nie maar die kalfie uit nie ....die [email protected]#$
    Ford Ranger 2.0
    Bush Lapa Miskruier

over 90 so far this year!

Will this ever be stopped before they take out all the Rhino's
    Mazda BT 50
    2013 auto 3.2 4x4
    (aka Mazdarati)
    Towing our moblie home
    Imagine Comfortvan

Don't get confused between my personality & attitude. My Personality is who I AM, my attitude depends on who YOU are!!!

Al wat ek kan se is - dit is siek!!!!!!
    My landrover does not leak oil! it just marks its territory.......

Good day all
    I concur with the aforementioned anger.
    However, a question. What would happen to the farm or park owner should he or she kill a poacher, with evidence or not?
    Either way I would cry crocodile tears.
    Cheers and have a great and blessed day.
    bokvel.

Hierdie tipe goed maak my ongelooflik brusend!!!!!

Ek sal so man se eie h*ring afsny met 'n stomp botter mes....
    Ek kan dit nie hanteer nie!!!!

Die natuur is vir ons gegee om te bewaar, en te geniet, en dan gebeur sulke goed!

Ek wens dit was maklik om 'n "anti Poaching Unit" te begin, maar ek het nie genoeg kennis nie...

Ek dink nie daar sal iets met die Boer gebeur indien hy die "poachers" van kant maak nie... Ek verneem vee/wild diefstal is 'n groot oortreding.

Ek weet van 'n paar manne wat nou nog in die tronk sit, vir die afgelope 12jaar al omdat hulle wild op my pa se plaas probeer steel het....

groete
    Jeep Wrangler 3.6L JKU
    285x70x17 Muddies
    What have you done today to save the environment??

Wie trek voordeel uit die aksies? Is daar 'n moetswillige tekortkoming in die wet en uitvoer daarvan om die diewe en hulle beskermers aan te moedig om so voort te gaan?
    Gaan dit help om die diere met geweld te beskerm, en trug te skiet?
    Kry en vernietig die "vat cats" en dan hulle gevolg.
    Die "staat" le beslag op van hulle eiendom en hulle vat dit hof toe en ons betaal daarvoor. Ek betaal eder vir 'n paar kiste as vir hofsaake.

Unfortunately, it's not as simple as creating an anti-poaching unit as Kalamazoo can verify, all the reserves have security etc but it is very expensive to have guys in the field on a permanent basis and having guys living in proximity to the anmimals like that will ultimately change their behavioural patterns.

What is really required is for the lopholes in the current system & laws to be blocked, for people to offer financial & logistical help to the reserves so that they can do more. it would also be nice if the government taxed the overseas hunters that come out to legally hunt rhino to put money back into conservation but one would need to be careful that it did not create a situation where it was cheaper to poach that to do it legally.

rememebr we have to obey the law, the poachers dont care and are armed with automatic rifles & bulletproof jackets, the highups in the syndicates are politicians and very wealthy businessman, it's quite a mission to track them down and have enough real proof.
    Last edited by DouglasN; 2010/06/01 at 08:54 AM.

Bekotsingswaardig!

Default Another Rhino poached

89 110 V8

A closed mouth gathers no foot

It is difficult to believe that in this day and age we are struggling to catch the poachers.

As an individual you feel hopeless in stopping the corrupt in destroying our countries resources.

I hope the can get these people (maybe calling them people is being too kind).
    Paulo

'12 Ford 3.2 4x4 Auto DC
    '05 Terracan 2.9 CRDi - Wife's daily

Previous
    '07 Discovery TDV6 S - Sold

What hasn't hit the news yet is the Rhino taken at Mafikeng & Botsolano Game reserves recently as well.

I heard on the news this morning that some were caught with a horn in their possession.

The ZA authorities must now start sitting up and taking note.

Polokwane Municipal Park has about 6 White Rhino. Wonder if they are still OK? Potgietersrus also has some. Wonder how they are doing?
    LC 78 Troopie 1HD-FTE
    Uniglide
    +27 zero eight 2 four 95 9252

Quote Originally Posted by Henris View Post
    Polokwane Municipal Park has about 6 White Rhino. Wonder if they are still OK? Potgietersrus also has some. Wonder how they are doing?
    They better be moved to some very unknown place very quickly!

Louis

Stock standard 99 Pajero 3.5

I know it changes a Rhino's personality and a Rhino' is a Rhino without a horn etc etc etc! But isn't time to face reality?
    Everything is a hammer.
    Unless it is a screw driver.

Then it it a chisel.

Did you see in Beeld about the guy in Musina that supplies the poachers with rifles with silencers which were stolen in farm attacks in Limpopo?

I think his horn should be cut off with a blunt panga!

Disgusting.

the clientele - Far eastern men that think using this will make their 'equipment' bigger - need to be hunted down and shot too - probably more specifically than the poachers.

the death of these animals is due to men who feel underendowed!!!

Brilliant, as said, in this day and age its amazing that there are even people who still believe in this kind of BS.

I agree with Uys - sad but true, the only way you can protect a rhino from this is to cut off the horn - very sad that it even has to be considered. you can 'sort out' as many poachers as you like, but while someone is prepared to pay silly money for rhino horn because they have a small "problem", there will always be someone willing to take the risk of being caught and go out there and kill another rhino.

if there are any left.

Pathetic.

Quote Originally Posted by Apocalypse View Post
    Far eastern men that think using this will make their 'equipment' bigger -
    Actually, this is not really correct, it is a common misconception that it is used as an aphrodisiac, the main uses are medicinal for fevers, cancer etc and then the ornamental side which is dagger & sword handles etc.

Page 1 of 32 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 26 ... LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks