Bush Lapa mods - Page 345

Page 345 of 359 FirstFirst ... 95 245 295 320 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 ... LastLast
Results 6,881 to 6,900 of 7175

Thread: Bush Lapa mods

Default Re: Bush Lapa mods

Quote Originally Posted by lekhubu943 View Post
    Soos ek nou begin se met party goed van die huis, soos ge 'chipte' teels: dis die volgende eienaar se probleem

Dankie, dis dalk iets wat beterhelfte moet na kyk. Ons het paar chips in daai area.

Gelukkig is die bande nuut en die coupler het hy sommer self vervang, easy peasy. Maar deesdae staan die wa 90% van die tyd, sadly.
    Romeo het my aluminium werk gedoe of die Boskriek. Gaan definitief op Baobab sit.
    2016 LC 200 VX, 2014 D4 SDV6 HSE(sold),2015 Suzuki Jimny, 2019 VW Tiguan 4mtion 2.0tsi(work vehicle), "A little Red Car", Swambo 2013 A3 Sportback Quattro, Bush Lapa Baobab 1873, Fusion 17 boat-Yamaha FT100hp 4st.

Quote Originally Posted by Musashi View Post
    Silicone het 'n baie beperkte leeftyd. Sikaflex is 'n bonding/ sealant waarmee busse aanmekaar gesit word. Sikaflex is duur, maar "for life".
    Any good suggestions to prevent left-over Sikaflex from solidifying? .....
    Leading: 2013 Hyundai iX35 R2.0 GLS/Elite CRDi 4WD Auto
    Trailing : 2017 Afrispoor Serval (arrived on time but with issues)

Use a toothpaste tube cap.
    Remove the nozzle from the sikaflex tube an squeeze a small knob out an seal with the
    toothpaste cap.

Quote Originally Posted by Vernon Wentzel View Post
    Unfortunately not. I've a few things, even glad wrap but nothing seems to work. Ideally it should be available in smaller tubes but it isn't.
    Niel
    2012 BMW F800GS
    2010 Nissan Navara 2.5 dCi 4x4
    2015 Bush Lapa Miskruier (B503)

Quote Originally Posted by Vernon Wentzel View Post
    I tip I got on this forum was to keep it in the fridge. Will be doing that next time...
    Michael (Kooskop) My naam is NIE Koos nie..
    Toyota FJ Cruiser
    Bush Lapa - 1st Miskruier B8, now B192
    BMW F800GS

When in doubt, paint it black

Quote Originally Posted by ohalloran View Post
    Did you have the nose cone specially made? Looks great. What have you housed in it.
    I had the same dimensions for the nose cone on B8 (special request) and asked for this again on B192. I'm not sure if this can still be done since BL had to make some adjustments overall to the nose cones required by law a few years ago.

Contents of the nose cone off the top of my head, full size spade, full size broom, garden rake, boesman saag, 2 x gas bottles, 2 x tent peg bags with normal pegs and storm pegs, peg hammer, telescopic mop to clean the solar panel, back up champing chair, wooden blocks to use under the 2 x stabilizers at the rear, bag with rods for the fly sheets on the 2 beds, aluminium frame for the 2 wash basins used at the rear by the tap, 20m back up 220V extension lead and 12V extension for charging from the tow vehicle.
    Last edited by Kooskop; 2019/07/29 at 07:21 AM.
    Toyota FJ Cruiser
    BMW F800GS

Quote Originally Posted by Kooskop View Post
    ...Die smal strokies plaat is tot heel onder aan die onderkant agter die nose cone. Ek sal seker nog gewoond raak aan al die blink...
    Jissie, jy's geslat met die bling nou. Nou kort die outjie mags met spinners op. 8)
    Disclaimer - All my posts on this forum is without prejudice, is based on my fair assumptions or perceptions, is in no way intended to cause harm to anyone and is acted upon at your own discretion.

Came back from a bush trip where a buddy and I went out. Instead of the two of us using his Ratel, we brought my Miskruier and his 76 series. Unfortunately, I came out of that trip with a smashed 180w solar panel...

Anyone have recommendations on how to remove the panel from the top? The nuts holding the panel to the main solar panel tray are tricky to get too. How about recommendations on how to water proof the glass up top? I figured I could use some spray foam to help support the panel underneath, but will need to remove the panel first.
    David Killough
    2016 Landcruiser 200 GX-R
    1995 Landcruiser (UK Spec) SOLD
    Bushlapa Miskruier 321
    www.killoughfamily.com

Quote Originally Posted by Climbingnut View Post
    Came back from a bush trip where a buddy and I went out. Instead of the two of us using his Ratel, we brought my Miskruier and his 76 series. Unfortunately, I came out of that trip with a smashed 180w solar panel...

Anyone have recommendations on how to remove the panel from the top? The nuts holding the panel to the main solar panel tray are tricky to get too. How about recommendations on how to water proof the glass up top? I figured I could use some spray foam to help support the panel underneath, but will need to remove the panel first.

I once removed the solar panel on B8 but I removed the whole solar panel with both brackets still attached to the panel by removing the 4 bolts...no 10 spanner if I recall. I suspect it will be easier to remove the brackets once the panel attached to the racks, are off the roof. I'm not following the bit about water proofing the glass up top...

I take it a stone came down on the panel? Why would you want to support the panel underneath? I doubt if you will get enough movement to crack the panel while bolted to the 2 racks on the Miskruier roof.

During our NAM trip earlier this month, it happened about 5 times where I had a stone coming down on the roof of the FJ. This had me worried since I was thinking of the possibility of a big stone finding its way to the panel. I never experienced this before and it only started after fitting the BFG's on the FJ at Swakop. I aslo had a few hits against the rear window of the FJ..
    Toyota FJ Cruiser
    BMW F800GS

Met verwysing na beskerming van die voorkant van ons Bushlapas teen klippe wat deur die sleepvoertuig gegooi word, hoor ek graag opinies oor n paar kwessies.
    Met die klipnet soos voorsien deur Bushlapa het ek verlede jaar met n grondpad toer steeds effe klipskade gekry op twee gekonsentreerde plekke hoog op teen die voorkante van die Baobab. Ek het sedertdien twee groot klipflappe op my sleepvoertuig gepas, maar op hierdie jaar se toer het ek desondanks meer klipskade gekry, hoewel dit beperk is tot so n 30cm driehoek gedeelte aan beide kante van die onderkant van voorste bedflap gedeelte. Ek vermoed die nuwe stel bande op my sleepvoertuig gooi die klippe anders as vorige stel bande en dat die klippe daarvolgens by n baie klein gaping tussen die sleepvoertuig se buffer en die klipmatte deurgekom het.

Die klipflappe werk eintlik baie lekker omrede dit met drop-locks baie vinnig en moeiteloos aan die sleepvoertuig gepas en weer afgehaal kan word, en ek gaan daardie gapings ook toemaak wat dit hopenlik meer effektief sal maak. Ek het ook geen klippe gekry wat teruggeslaan het teen die sleepvoertuig nie, so die klipflap dien verder die doel. Met vriende se ondervinding van klipflappe blyk dit egter dat mens moet aanvaar jy gaan nie elke klip teen die sleepsel kan keer nie, en daar sal maar altyd weer nuwe merkies wees. Terloops die Bushlapa klipnet werk goed om klippe weg te hou van die neuskaste se oppervlaktes, dit is die areas bo die neuskaste wat nie voldoende beskerm word nie.

Ek het kennis geneem van die beskermings mat wat beskikbaar is en aanvaar dat dit wel effektief is. Ek is egter onseker oor die moeite al dan nie om daardie mat elke keer op en af te haal om voorbed oop te slaan, en waar en hoe andersins om die mat te stoor sienende dat ek aanvaar dit gaan dik van die stof wees en selfs vol modder wees by tye. Is daar van julle wat hierdie beskermings matte gebruik en hierop insig kan gee?

Wat ek eintlik wil verneem is hoe om met die huidige klipskade te handel. Om te laat oordoen met oorspronklike spuitverf afwerking is seker nie die lang termyn oplossing nie, en veral nie as jy nie om die draai van Bushlapa bly nie. Die allum trap plaat is nog n opsie soos wat Kooskop en andere gedoen het, en sekerlik n langer termyn oplossing. Afgesien van die algemene blink voorkoms wat seker nie in almal se smaak sal wees nie, het ek egter ook gesien op twee vorige kamp treilers dat sulke plaat oor tyd ook maar dof geslaan word deur die klippe en dan nie meer goed vertoon nie.

Nou wil ek vra wat die uitvoerbaarheid en opinie sal wees om die probleem areas met iets soos rubberverf (Durabak?) te doen?. Gegewe die areas is relatief beperk en netjiese werk sal die swart afwerking seker nie te onaansienlik wees nie. Die grootste voordeel sal egter wees dat dit van tyd tot tyd self opgeknap kan word as die klippe weer hul werk gedoen het, en dan sal dit weer goed vertoon.

Enige opinies en insette oor hierdie opsie om iets soos Durabak op die beperkte probleem areas voorop die bushlapa te sit ?

Quote Originally Posted by Kooskop View Post
    I once removed the solar panel on B8 but I removed the whole solar panel with both brackets still attached to the panel by removing the 4 bolts...no 10 spanner if I recall. I suspect it will be easier to remove the brackets once the panel attached to the racks, are off the roof. I'm not following the bit about water proofing the glass up top...

I take it a stone came down on the panel? Why would you want to support the panel underneath? I doubt if you will get enough movement to crack the panel while bolted to the 2 racks on the Miskruier roof.

During our NAM trip earlier this month, it happened about 5 times where I had a stone coming down on the roof of the FJ. This had me worried since I was thinking of the possibility of a big stone finding its way to the panel. I never experienced this before and it only started after fitting the BFG's on the FJ at Swakop. I aslo had a few hits against the rear window of the FJ..
    Hey Michael. I saw those bolts on the frame, but wasn't sure if they have a permanent nut on the inside of the roof or if it's a normal one. I cannot access all the nuts which is why I'm asking.

My buddy who was towing lost his right side mudflap some time ago and never refit it. He also has BFG KO2's and they definitely grip everything. His right rear tyre threw a stone up and it smashed the glass on my solar panel. The reason for the support underneath is that I believe the rigidity of the glass itself acts as support for the the panel. As it stands, the impact zone isn't water proof anymore. I'm a bit concerned that the continued vibration off-road will lead to the panel glass and such collapsing through the bottom of the solar panel frame.
    David Killough
    Bushlapa Miskruier 321
    www.killoughfamily.com

Anyone have recommendations on how to remove the panel from the top? The nuts holding the panel to the main solar panel tray are tricky to get too.
    Cut off the heads of the bolts securing the panel to the alu frame / main solar panel tray - be careful not to damage the alu frame.
    Take solar panel off.
    Measured the inside of the solar panel frame (C frame) to fit a piece of flatbar at each end inside the frame.
    Drilled holes corresponding to those in the C frame in flatbar and welded nuts to the flatbar. Small piece of double sided tape at each end and in the middle, stick flatbar back in place on the inside of the panel C frame
    Put panel back on roof and fasten (new bolts) with a drop or 2 of locktite and a spring washer on each of the bolts.

Will be able to remove panel in future without much hassle.

Have done about 12,000 km since including the famous corrugated Sossusvlei / Solitaire / Walvisbay road without anything loosening.

Hey Michael. I saw those bolts on the frame, but wasn't sure if they have a permanent nut on the inside of the roof or if it's a normal one. I cannot access all the nuts which is why I'm asking.

My buddy who was towing lost his right side mudflap some time ago and never refit it. He also has BFG KO2's and they definitely grip everything. His right rear tyre threw a stone up and it smashed the glass on my solar panel. The reason for the support underneath is that I believe the rigidity of the glass itself acts as support for the the panel. As it stands, the impact zone isn't water proof anymore. I'm a bit concerned that the continued vibration off-road will lead to the panel glass and such collapsing through the bottom of the solar panel frame.
    I do not recall those bolts having loose nuts on the inside. You remove the bolts and just turn them back in. The nut or thread part on the inside is fixed. Sticking clear contact over the panel could be an interim solution. Cutting pool noodles to the correct thickness and sliding them in under the panel could help to support the broker glass part from sagging.
    Toyota FJ Cruiser
    BMW F800GS

There is no loose nuts, a rivnut (or rivet nut as some call it) is used and that is permanently fixed
    Uys Snyders

Trailblazer 2.8DuraMax
    Bushlapa Vlooi B237

Uys & Michael, thanks for the tips. I've got some expanding foam and will pull the panel today. I'll have to look into what I can use to seal the glass until I can get a new panel.

Thanks again!
    David Killough
    Bushlapa Miskruier 321
    www.killoughfamily.com

No rivnuts on BL34, may have been introduced to models after ours - a March 2012 model.

Quote Originally Posted by harrygaz View Post
    Finally eliminated sag in fridge drawer..!!!
    This issue has been discussed frequently.....the fully laden fridge drawer inevitably sags a few mm's. Various mods have featured on this thread, I tried several.....with varying degrees of success. Think I've finally solved the challenge in all respects.....
    You need:
    Adjustable legs
    2 Flat hinges
    Channel aluminium
    There is actually 5 cm space between the door and the shelf end, easily holds the folded-in legs. See pics.....shout if anybody interested in further details.
    Groete
    Harry
    Harry I am very interested in you Mod. Please could I ask you for a detailed plan if possible. Would like to make one for myself. You can mail me on [email protected]. Appreciate all assistance. Warm regards. Dave
    Last edited by ohalloran; 2019/07/31 at 11:58 AM.
    Dave

BL1942 - The Bug

Quote Originally Posted by Sebastiaan View Post
    No rivnuts on BL34, may have been introduced to models after ours - a March 2012 model.
    That is possible. Mine definitely have rivnuts.
    Uys Snyders

Trailblazer 2.8DuraMax
    Bushlapa Vlooi B237

Harry I am very interested in you Mod. Please could I ask you for a detailed plan if possible. Would like to make one for myself. You can mail me on [email protected]. Appreciate all assistance. Warm regards. Dave
    I was worried about the weight of the fridge drawer (I have two young boys who I was anticipating may like to hang on it!) so asked BL to add an adjustable support pole for the drawer to the Baobab we have on order. Wasn't expensive and quick and easy to fit once the drawer is pulled out. Can't attach pics as we only take delivery in Sept.

Hi Dave
    I sent you an email with further details.
    Regards
    Harry
    Groete
    Harry

BL Vlooi nr. 195 aka Jakkalas
    Toyota Prado
    BMW 1150 GS Adv