Page 5 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 LastLast
Results 81 to 100 of 193

Thread: Prado 120

Ek HET HOM!!!!!

hy is innie garage!
    Leuens leuens leuens! Alles net leuens!
    Toyota Hilux V6, Tough Dog Suspension, Long Range Fuel Tank, Dual Battery, Cooper St Maxx, Eko Alu Canopy
    Ford Ranger 3.2 Auto DC, Ironman snorkel, BF Goodrich KO2, Eko Alu Canopy, Drawer System, 90l NL, Dual Battery System (Sold)
    Fortuner V6 - Dual battery, 72 liter auxilary fuel tank, Ironman suspension, 90l NL, Hannibal roofrack, 50 liter water tank (Sold - Served us well, will miss him!)

Toyota RAV4 2014
    Corolla d4d (sold)
    110 Defender 2.8i 161Kw, 180l long range tanks, NL Weekender, KC Daylighters (Sadly sold but lots of fond memories)

Quote Originally Posted by waldo_g View Post
    Daar was sekerlik nog genoeg daglig vir piekchaaaas?!!!
    Quote Originally Posted by krouxsa View Post
    fotos!!!!!
    Quote Originally Posted by jwagener View Post
    Leuens leuens leuens! Alles net leuens!

OK OK OK ek het gister aand 17:20 by die huis gekom met die kar en het 'n 18:00 ete afspraak gehad so daar was nie tyd vir fotos nie.

Maar vanoggend was daar

Bliksim ouens maar die ding ry lekker! maar ek gaan virseker moet gaan gaan vir sielkundige berading.... dit is 'n hartseer storie om by die petrol pomp te stop... R1000 en die tweede tenk is skaars klam!
    Coenraad Basson

Hilux D/C 3.0 D4D

Prado 4.0 V6 Auto VX

Jy sal dit gewoond raak, die verbruik meen ek. Volg hierdie volgende paar reels en jy sal nie berading nodig he nie:

1. Moet nooit die tenk volmaak met kontant nie.
    2. Moenie na die pomp se lesing kyk terwyl dit intap nie.
    3. Moet NOOIT jou consumption uitwerk nie, teken net die slippie en ry.
    4. Moenie probeer mooi ry nie, jy mag dalk net agterkom dit maak bitter min verskil. Ten minste as jy rof ry kan jy dit die skuld gee.

Jy sal happy wees, die petrol is maar 'n prys wat mens betaal vir al die luxury en lekker stil gladde engine met baie krag.

Geluk en geniet hom!

Baie geluk Coenraad. Ek stem saam met Heinri oor die petrol. Moet nie daaroor dink nie,geniet net die rit! As jy te versigtig gaan wees dan is dit ook nie meer fun nie. Geniet hom!!!

Bliksim ouens maar die ding ry lekker! maar ek gaan virseker moet gaan gaan vir sielkundige berading.... dit is 'n hartseer storie om by die petrol pomp te stop... R1000 en die tweede tenk is skaars klam!
    So het elke sport mos maar sy beserings! My Landy het ook 180 liter gevat maar gelukkig het ek een tenk (50 liter) altyd net as backup gebruik... Nou mis ek dit met die Fortuner se belaglike motorfiets tenkie! Om jou so bietjie beter te laat voel... 'n Pel van my ry 'n LC 80 GXL, totale "on board" petrol kapasiteit van 290 liter! Dis SONDER enige van sy jerry kanne... Glo my, dis 'n pynlike ervaring om te aanskou as al daai tenke leeg is en hulle vol gemaak moet word! Baie geluk met daai blou (polieswa) van jou, hy lyk sommer baie netjies en jy gaan hom erg geniet sodra jy die brandstof tenke gewoond is! Jy gaan later nie eers worry as jy die lepel bietjie trap en daai V6 begin praat nie. dis hoendervleis lekker!
    Toyota Hilux V6, Tough Dog Suspension, Long Range Fuel Tank, Dual Battery, Cooper St Maxx, Eko Alu Canopy
    Ford Ranger 3.2 Auto DC, Ironman snorkel, BF Goodrich KO2, Eko Alu Canopy, Drawer System, 90l NL, Dual Battery System (Sold)
    Fortuner V6 - Dual battery, 72 liter auxilary fuel tank, Ironman suspension, 90l NL, Hannibal roofrack, 50 liter water tank (Sold - Served us well, will miss him!)

Toyota RAV4 2014
    Corolla d4d (sold)
    110 Defender 2.8i 161Kw, 180l long range tanks, NL Weekender, KC Daylighters (Sadly sold but lots of fond memories)

Hy's mooi... Baie geluk Coenraad!

Vragie - wat is daai snaakse klein driehoekies langs die voorste nommerplaat?

Hy's mooi... Baie geluk Coenraad!

Vragie - wat is daai snaakse klein driehoekies langs die voorste nommerplaat?
    Baie dankie. moet sÍ dit is iets om aan gewoond te raak, maar ek sal seker maar moet..

Waldo, dit is die middelste 2 sensors vir die PDC. Die voorste sensors kan jy manual aan en af sit om te gebruik as jy wil parkeer, Die agterstes aktiveer self as jy hom in Reverse druk.
    Coenraad Basson

Hilux D/C 3.0 D4D

Prado 4.0 V6 Auto VX

Aha! Thanks. Myne het manual PDC. As jy nie weet waar die voorkant van die kar is nie, dan wag jy net tot hy nie meer verder vorentoe wil beweeg nie, dan weet jy jy is by die voorste muur van die garage.....

Aha! Thanks. Myne het manual PDC. As jy nie weet waar die voorkant van die kar is nie, dan wag jy net tot hy nie meer verder vorentoe wil beweeg nie, dan weet jy jy is by die voorste muur van die garage.....
    Myne werk ook so. Baie effektief.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Baie geluk Coenraad! Many happy miles!
    1995 Jeep XJ 4l
    - 4" RC Lift
    - 31" Muds
    - more to come

Het gister Matroosberg in die sneeu gaan aandurf met my Prado. Moet sÍ ek is moer beindruk met die bestuur gemak en sy off road preformance!

Matroosberg se roete is 'n snot gladde modder spul en daar is gister seker omtrent 50 tot 60 voertuie op en ons is daar weg met net omtrent 10 oor....

Hy het nie 'n beat geskip nie en het soos 'n droom hanteer deur cross axles, gate, slote en klippe. Die afdraand was bietjie weird om die DAC onder jou voet te voel klop! Eers natuurlik my gat af geskrik toe hy die eerste keer so klap!

My verbruik van Matroosberg af terug stellenbosch toe volgens die komper was 'n mooi ronde 11L/100 Maar die gemiddeld met die 24km van die 4x4 roete in Low Range was 14.8L/100km wat ook seker nie te sleg is nie.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	IMG-20120819-WA0001.jpg 
Views:	156 
Size:	66.5 KB 
ID:	161563   Click image for larger version. 

Name:	IMG-20120819-WA0002.jpg 
Views:	129 
Size:	44.9 KB 
ID:	161564   Click image for larger version. 

Name:	IMG-20120819-WA0004.jpg 
Views:	130 
Size:	68.1 KB 
ID:	161565   Click image for larger version. 

Name:	IMG-20120819-WA0005.jpg 
Views:	143 
Size:	75.1 KB 
ID:	161566  
    Coenraad Basson

Hilux D/C 3.0 D4D

Prado 4.0 V6 Auto VX

Questions with regards to fuel consumption.

I filled my tank the first time when I got the car and it came to about 166L.
    Yesterday when I filled it again it was exactly the same. Both times I drove the car until the Range left on the trip computer said 1km, which I would think it's accurate.

However, the capacity of the two tanks are 180L. The petrol attended tried to get it fuller than 166L, but said it's filled to the max.

Does this mean that there approximately 13-14L of petrol left when the trip computer range states 1-2km? Is the tank really 180L big? Or might there be air bubbles that cause the tank to be full at 166L?

I think it might be worth it to take along a jerry and drive it until it stops and which would clearly then mean it's really empty. I see Heinri you have managed to fill to 179 and 176 Litres before. I'm asking since I want to work out my average consumption but just taking my first taking my range of about 1200km and deviding by 180 is then completely wrong since there are 14L of fuel still left due to only 166L being refuelled.

Thanks
    Kris

I don't think the range indication is 100% accurate. I've seen a similar comment on Fortuners as well. Someone said he still drove about 20-30 kms after the range said 0. I personally don't see it as a negative as it's not healthy to run the tank dry anyway...

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Toyota RAV4 2014
    Corolla d4d (sold)

Quote Originally Posted by jwagener View Post
    I don't think the range indication is 100% accurate. I've seen a similar comment on Fortuners as well. Someone said he still drove about 20-30 kms after the range said 0. I personally don't see it as a negative as it's not healthy to run the tank dry anyway...

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    Correct. The range indicated is not 100% accurate. When my range reads 0, I can still do at least 50km in the Fortuner. But I tested this out of necessity, wouldn't recommend this as a regular occurrence. Diesel filter had to be replaced soon after so obviously had got some muck through from the bottom of the tank.

Assume 120 would be the same but due to the size of the tank, you could probably do much more than 50km's
    Matthew Green
    2011 Fortuner D4D 4x4 - Sold

That's good to know. So in actual fact my consumption was then 1200km / 166L = 13.83L/100km or 7.23km/L. Yeah dont want to drive until the tank is completely empty for the reasons mentioned but now my initial thoughts of the consumption from 15.1L/100km went down to 13.8L/100km.

That's good to know. So in actual fact my consumption was then 1200km / 166L = 13.83L/100km or 7.23km/L. Yeah dont want to drive until the tank is completely empty for the reasons mentioned but now my initial thoughts of the consumption from 15.1L/100km went down to 13.8L/100km.
    Jip Kris, ek dink jy het hom. Dis soos ek nog altyd my brandstof verbruik uit gewerk het. Deel die afstand gery deur die getal liters gegooi by 'n VOL gemaakte tenk om km/l te kry. Jy sal 'n variasie kry omdat alle petroljoggies nie die tenk ewe vol maak nie. Obviously sal jy bietjie beter doen by die ou wat haastig is en nie die tenk vol druk nie...

Toyota RAV4 2014
    Corolla d4d (sold)

Has anyone read the latest issue of Leisure Wheels (Sept '12)? There's an interesting article on the number of Prado 120's burning out due to grass getting trapped above the main fuel tank. Shouldn't TSA recall all the 120's and fix the problem What are your thoughts?

4x4s

just to chime in here... looks like hte range calculation resets everytime you start the car and at that moment - is based on your last consumption. So if you're hammering it and then stop - when you restart it will indicate a shorter range than if you had been driving conservatively. I recently got my range to 0 and still drove 70km's to home... (watching the tank carefully). Can't remember if it indicated negative numbers or just stayed at zero...

basically, its not a 'real time' calculation...

Guys,

Seems like I'm not the only one. Have been driving a 2007 SWB Pajero DiD. It's a great vehicle except for one flaw: its build quality is exceptionally poor. It's in for a service now (as I'm typing this) and I asked Mitsubishi to look into it - specifically the loose dash. If they don't give me some valuable feedback this afternoon when I collect, then I'm (sadly) trading her in.

I decided last night - if that's the case, the replacement will probably have to be a Prado!

I don't know anything about the Prado range/series. By the looks of it, I can afford maybe something between a 2003 and 2006 model.

Can anyone give me some info on the model ranges/series? Is the current version the 150? Would the 120 fall within my date range above? What was before the 120? When were these models released/replaced.

Then, please give me some input on the series that you have (120, 150, older etc) and an indication of specification levels and performance your model has. I'm not able to find any road tests on the older versions. I have no idea what their performance, economy, off road ability or specification levels are like.

Any specific bad points you wish to point out about your model? If someone had told me about the Pajero's poor build quality I wouldn't have bought it. In contrast, any good points about your model?

Lastly, if I do trade in the Pajero, do you honestly think that the Prado is the best replacement option? Are there other good candidates? Disco3? Tuna? Cherokee? I guess this is dependant on what I'm looking to use the vehicle for. That's a whole other article in itself.

For some reason I'm looking to go Petrol. Not sure why. If one does go the Prado petrol route, how much of a consideration is mileage? If it's a Toyota, and I don't have to worry about diesel injectors etc, does 200,000km really matter? In fact does 200-300km matter?

Lots of questions and thoughts - your input appreciated.

Thanks a mil

Pantoffel,

With a bit of searching you'll find a few video reviews of both the 120 and 150 on Youtube. The age you refer to covers the 120 series, which, in my opinion, is the best available. The 150 is also very good, but I have heard of some not so happy owners.

The model line-up is very simple. Two spec levels and two engine choices. Spec levels are VX (luxury with all the bells and chimes that was wow in 2003) and the TX (the more basic version) and then you get the 4L Petrol engine (a beauty with lots of smooth power and it is not unheard of that these go problem free up to 600 000km) and the 3L Diesel (the KZ-TE engine that is underpowered for that vehicle and subsequently some owners have had problems with reliability). In Europe they also came out with the current D-4D diesel which is wonderful, but I have only seen one in SA so far. In terms of what you'll find it the lines you are looking for, you'll probably be looking at 4L Petrol VX variants.

The 120 has many things that go for it:
    1) Up to 1200km range with the 180l tank if you drive with a light foot.
    2) More storage space than the 150 and the 6&7 seats can remove completely.
    3) Very good build quality. Mine is 9 years old, and looks and feel like it is brand new.
    4) The bulletproof reliability of the 4L Petrol
    5) Drives like a dream. It helps to know that these vehicles are sold in the USA as the Lexus GX 470, albeit with the V8 engine.
    6) It is very capable off-road. I will not say it is better than a Defender or even a Discovery, but it is still relatively simple, so not much can go wrong.
    7) They keep their value well.

The only real alternatives in my view are, in order:
    1) Disco 3 or 4 Petrol. Although the diesel is a work of art, it is known to give expensive problems around 200 000km. At this point the Prado is not completely run in yet. The V8 version is amazing, but get the 16 or 17" rims so that you can float on sand. These vehicles give problems with their pneumatic suspensions, but this can be fixed cheaply. They drive even better than the Prado on the long road and are phenomenal off-road. They loose value a little faster than the Prado.
    2) A newer Fortuner. These are also amazing vehicles and there are some issues, but these are very well documented on this forum and elsewhere.

Given the choice, I would say for the same money, even with say an extra 100 000km on the clock, the Prado is still the best option. If you do choose to get one, I'd suggest minimal modifications. The first would be a good quality suspension lift. A bit of extra clearance helps a lot, in fact it makes previously exciting 4x4 trails very dull. I'd also get some more aggressive AT tyres on.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Page 5 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 LastLast