logo

Go Back   4x4 Community Forum > General Category > Camping, Fridges, Accessories

4x4Community

Camping, Fridges, Accessories All those other small items relating to vehicle accessories, camping.

Image

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-04-13, 01:27 PM
Eggie's Avatar
Eggie Eggie is offline
Member

Quote:
Originally Posted by dieselfan View Post
Eggie look at the Beaufort scale strong winds aren't close to gale force
Why do you even bring up Beafort scale and gale force winds?

The OP mentioned "there were other 'lapa's' that remained damageless."

I would therefore ask:
1. For what purpose is this product supposed to be used for?
2. Did the OP use it correctly?
3. How would you be able to prevent poles from bending should the wind blow?

And my answers to the above would be:
1. To be used to shield against "strong winds".
2. Apparently yes.
3. ? This only HM can tell us - if they cared, but they do not seem to.

Dirk mentioned:
The channel of communication should be local outlet who sold the product, then their head office, and finally the manufacturer.

Dieselfan - do agree with this?
A simple yes or no would do.

Last edited by Eggie; 10-04-13 at 04:12 PM.
Reply With Quote
Old 10-04-13, 03:52 PM
dieselfan's Avatar
dieselfan dieselfan is offline
Member

If you see my earlier posts, you'd have your answer as to why I say Gale force and mention the scale. The local weather station... and yes I do agree as per my earlier posts with the procedure to follow.

Sent from my GT-N7100 using Forum Runner
Reply With Quote
Old 05-01-15, 11:24 AM
christoffv christoffv is offline
Member

Ek wil graag my 2c oor HM se kwaliteit van hulle produkte gee. Ek het n trailor tent, patio, sidewalls en die ekstra kamer gekoop. Die gaas venter by binne kamer het heeltemal losgetrek na tweede opslaan. Het al twee paal gat staalringe verloor. Die middelste side wall se boonste zip was verkeerd om was gewerk. En die afdak agter tent maak holtes wat ek nie om die doodtoe kan reg kry nie. As dit reen le die water soos n dam op die canvas en lek deur. Dit lyk of die canvas skeef vas gewerk is. Ek is so teleurgestel in HM dat ek die produk glad nie sal aan beveel vir enige iemand nie. Ek is nie bereid om vier tot agt weke vir die nuwe tent en ander dele te wag nie. So ek gaan n derde party gebruik wat alles kan regmaak. En as iemand kontak besonderhede van HM het, stuur dit aan asseblief ek is lus vir n fight met hulle. En ek sien daar is al complaints op hellopeter oor hulle produkte en diens.

Ek het foute op al vier produkte gehad. Wys net hoe swak is die werkmanskap.
Reply With Quote
Old 07-01-15, 10:04 AM
jwagener's Avatar
jwagener jwagener is offline
Member

Dan is daar weer die teenoorgestelde... My 1ste tent op my trailer was NIE 'n Howling Moon NIE... Die ding het nie eers wind nodig gehad om uit mekaar te trek nie en soos 'n gieter water gelek, net ongelukkig na binne toe...

Ek het 4 jaar gelede 'n Howling Moon 2010 model opgesit. In 2013 het ons 'n paar donderstorms in die Kalahari beleef, geen problem met wind en/of water nie. Op dieselfde vakansie moes ons vir 2 nagte en 'n volle dag 'n NW storm weerstaan. Weereens geen probleme nie.

Laas jaar het blouape my flysheet flenters geskeur. HM het redelik vining vir my die nuwe afgestuur Kaap toe en ek het dit laat vervang.

Ek kan nie kla van enige van my HM produkte nie. My grondtent werk na amper 7 jaar nog net so goed soos dag 1. Ek koop nie maklik ander produkte nie...

Fortuner V6 - Dual battery, 72 liter auxilary fuel tank, Ironman suspension, 90l NL, Hannibal roofrack, 50 liter water tank
Toyota RAV4 2014
Corolla d4d (sold)
110 Defender 2.8i 161Kw, 180l long range tanks, NL Weekender, KC Daylighters (Sadly sold but lots of fond memories)

Reply With Quote
Old 27-04-15, 11:34 AM
Member

Wel, daar doen ek dit weer, gaan koop die front awing vir die wa want ek sit mos nou met die HW gemors. Kom die lang week by ons besteming nadat ek die awing by Discovey Campworld gekoop het. Ek het my bekommernis met Johan verduidelik oor die kwaliteit van HW en ek is verseker alles is in die sakke, net so van die fabriek word ek verseker. En siedaar daar kort ek twee pale, moes maar pale geleen het by my goeie mede kampeerders.

Bly weg van HM, spaar jou baie verstrasies. Sien my vorig kommentaar.

Christoff
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0072.jpg
Views:	119
Size:	74.4 KB
ID:	344878  
Reply With Quote
Old 27-04-15, 03:31 PM
Poen's Avatar
Poen Poen is offline
Member

A friend had his caravan side tent torn from his caravan at Buffelsbay. To those who do not know the lay of the land at that caravan park, (assuming we are talking about the popular one) it sticks like a finger into the ocean, with water on three sides. It is a brilliant place to camp - except for the wind, for which it is renowned.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Buffelsbay.PNG
Views:	69
Size:	41.1 KB
ID:	344919  

It is the same when you are stupid.

Reply With Quote
Old 27-04-15, 03:37 PM
Poen's Avatar
Poen Poen is offline
Member

Quote:
Originally Posted by christoffv View Post
Wel, daar doen ek dit weer, gaan koop die front awing vir die wa want ek sit mos nou met die HW gemors. Kom die lang week by ons besteming nadat ek die awing by Discovey Campworld gekoop het. Ek het my bekommernis met Johan verduidelik oor die kwaliteit van HW en ek is verseker alles is in die sakke, net so van die fabriek word ek verseker. En siedaar daar kort ek twee pale, moes maar pale geleen het by my goeie mede kampeerders.

Bly weg van HM, spaar jou baie verstrasies. Sien my vorig kommentaar.

Christoff
Iemand wat met nuwe kamp toerusting gaan kamp sonder om dit vooraf na te gaan het net homself te blameer vir verstrasies of nabystrasies!

Reply With Quote
Old 27-04-15, 08:21 PM
Member

Angry Howling Moon, bewys net weer hulle swak kwaliteit

KNogal moeilik om dit na te gaan as jy vier weke wag vir jou bestelling want elke Woensdag word jy belowe jou bestelling sal met HW se trok die volgende Dinsdag kom, dan kry jy n verskoning van "Daar was nie plek op die trok vir jou bestelling nie." So gaan dit aan vir vier weke, op die einde soek die ouens van Campworld Lynnwood vir jou by ander takke, baie dankbaar daaroor, en jy gaan tel dit op die Donderdag met lee beloftes.

Last edited by christoffv; 27-04-15 at 08:34 PM.
Reply With Quote
Old 29-04-15, 08:32 AM
Musashi's Avatar
Musashi Musashi is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Poen View Post
A friend had his caravan side tent torn from his caravan at Buffelsbay. To those who do not know the lay of the land at that caravan park, (assuming we are talking about the popular one) it sticks like a finger into the ocean, with water on three sides. It is a brilliant place to camp - except for the wind, for which it is renowned.
My Howling Moon tent tore in Buffelsbaai a few years back. The north easter is a gusty wind and it was pumping. No fault of the tent - very few remained standing in that wind.

Reply With Quote
Old 01-05-15, 05:52 PM
Barry Joubert Barry Joubert is offline
Member

I had a problem in December with my 3x3 HM dome that I bought a few years ago, but only used twice. Went to Campworld Vereeniging January 2015 and they solve the situation within a week by giving me a new tent. I am hooked on that place because their service is awesome. Buy everything I can there because I know how great their after sales services is. May be it is not always the product but who you buy from.
Reply With Quote
Old 02-05-15, 10:26 AM
Poen's Avatar
Poen Poen is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Barry Joubert View Post
I had a problem in December with my 3x3 HM dome that I bought a few years ago, but only used twice. Went to Campworld Vereeniging January 2015 and they solve the situation within a week by giving me a new tent. I am hooked on that place because their service is awesome. Buy everything I can there because I know how great their after sales services is. May be it is not always the product but who you buy from.
Now you're talking. If the dealer really wants to he can help you. After all, the manufacturer is solely dependent on the sales outlet for distribution. Normally the owners of the shops are keen to satisfy clients. It is the staff who, when there is no prospect of sales commission forthcoming, totally lose interest in walking the extra mile. After all, every minute he is spending in a back office is lost sales opportunities.

Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules