logo

Go Back   4x4 Community Forum > General Category > The 4x4 Pub

4x4Community

The 4x4 Pub Off topic chat area, from the latest to IT questions may be posted here. Please keep it clean and family orientated, or your post WILL be deleted.
Joke and funny picture threads are not welcomed, and will be removed without notice.

Image

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-11-12, 03:52 PM
SBSP's Avatar
SBSP SBSP is offline
Member

Default Ek kan nie n huis bekostig nie! hoe gan ek ooit!

Ek is nie so gelukkig om n huis te kan bekostig nie, en ook nie so gelukkig om a “hup-stoot” van familie af te kry nie.
En Ja dis seker my eie skuld ook, ek het al baie gemors in my lewe gekoop,hoe ouer ek raak hoe meer pla dit my om n huis te he, en hoe meer skel ek my.

Bikes, 4x4s, quads , baie kuier, en weg gan vir naweke, Aan die ander kant kan ek se ek het al baie gedoen en goeie tye gebou.
As ek die wiel kon terug en die mentaliteid kon he wat ek nou het sou ek seker n huis gehaat het : -)

Ek sal seker eers oor so 4 jaar of wat n huis kan koop en dan is die goed seker nog duurder as wat dit nou is.

Soos jul kan aflei is ek nogal desperaat vir n huis, en as mens desperaat is dan kyk jy altyd na ander alternatiwe ook en mens probeer altyd n plan uit dink wat niemand or eerder
Meeste mensie nie aan dink nie. Maar op die ou einde is die normale maniere die beste want sekerlik kan miljoene mense nie verkeerd wees nie : - ) As julle verstaan wat ek bedoel.

Ek kan nie meer in n simpel woonstel bly ni eek het nie in n woonstel groot geword nie, ek het in n huis groot geword!, ek wil kan boor , grind ,kap en maak wat ek wil sonder dat iemand met my “Moan”
As ek net te hard poep! : - )

So vertel my meer oor Space Frame Huise ? Het iemand hier al dit gedoen http://www.aframe.co.za/aframehouses.aspx

Sou jul se dis nie n goeie idee nie ?

Eks is nie n fussy persoon nie ek sal enige huis wil he solank dit myne is ek soek nie n mantion nie net my eie huisie!
Ek kan klaar kom met n sement vloer todat ek geld het om teels in te sit byvoorbeeld

Of kan iemand my raad gee hoe om te werke te kan gan , is dit regtig so duur om self te bou ,
kan ek nie net n vierkantike huis he met krag, water en riool nie and dan site k later muure in waneer ek kan nie ?

Last edited by SBSP; 13-11-12 at 03:56 PM.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 03:58 PM
Spook's Avatar
Spook Spook is offline
Member

Ek weet nie van daardie huise nie, maar 'n forum lid het so 'n rukkie terug 'n link gepos van iets soo Savuti..... something. Kan ongelukkig nie onthou nie, maar dit het na 'n beter opsie gelyk. Ek hoop die forum lid sien die pos.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:03 PM
Johan's Avatar
Johan Johan is offline
Member

Lyk goed, maar is dit nie ook maar aan die duur kant nie? Onthou op die oomblik kan jy baie goedkoper koop as bou.(per vkm)

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:11 PM
Henris's Avatar
Henris Henris is offline
Commercial Member: Cobrax

Once you get a lump some of money, then look at buying a house. But a house is def not an investment in the current ZA.

Rather work that money. Even if you go and play a high risk investment game on the stock exchange.

I am selling a house right now and in 6yrs, the accrual is nill. Not even interest.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:11 PM
ssg's Avatar
ssg ssg is offline
Member

Ek dink jy moet besluit wat jy wil he, wil jy huur of koop of bou? As jy 'n woonstel kan huur, kan jy sekerlik dalk 'n huis te huur kry?

As jy wil bou, sal jy eers 'n erf moet koop, daarna kan jy begin bou soos wat die geld beskikbaar is daarvoor.

Wees sistematies, skryf jou doelwitte neer en stel dan 'n begroting op van al jou inkomstes en uitgawes in 'n maand. Net die nodigste, los eers die partytjies en bikes en al die lekker goed. Dit kan jy doen as jy geld oorhet.

Sit vir jouself 10% van jou inkomste weg, VOOR jy enigiets anders koop/betaal, selfs kos. Bele dit in annuiteite vir jou oudag (dis BAIE belangrikker as om 'n huis te besit. Daarna beplan jy vir kos, petrolgeld, ens. Eers dan sal jy kan weet hoeveel jy beskikbaar het om te begin met 'n erf koop, of wat ookal.

Net een manier en dis deur selfdissipline!

Maar onthou om planmatig te werk, jy sal verbaas wees hoeveel geld jy regtig het as jy jou dinge reg beplan!

Sterkte en hou moed!

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:19 PM
Jean Kotze's Avatar
Jean Kotze Jean Kotze is offline
Member

SBSP,

Daar is baie moderne bou materiale en pre-fab produkte op die mark. SA is ongelukkig baie ver agter in die verband en die SA mark is maar taamlik skrikkerig vir die tipe goed. Die banke finansier ook nie altyd al die produkte ten volle nie.

Jy kan baie goedkoop bou. Dit is nie die probleem nie. Die groot probleem is dat die koste van erwe baie duur is.

As jy wel 'n goedkoop erf in die hande kan kry, dan kan jy met goeie beplanning klein begin bou en dan oor die jare verdere aanbouings aanbring. Jy kan byvoorbeeld spaar op afwerkings en binnemure, en dit dan met die tyd opknap. Net 'n paar goedjies:

1. Beplan jou hele huis en kry die planne vir die hele finale gebou vooraf goegekeur.

2. Beplan die fases baie deeglik en duidelik en dui dit op die planne aan.

3. Bou die hoof struktuur deeglik. Moenie kostes probeer spaar op fondasies, strukturele mure en die dak nie. Bespaar net op afwerkings wat jy later maklik kan doen.

4. Goeie beplanning is baie belangrik.

Sterkte

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:21 PM
Hansie v Niekerk's Avatar
Hansie v Niekerk Hansie v Niekerk is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Johan View Post
Lyk goed, maar is dit nie ook maar aan die duur kant nie? Onthou op die oomblik kan jy baie goedkoper koop as bou.(per vkm)
+1

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:24 PM
NEON DEON's Avatar
NEON DEON NEON DEON is offline
Member

Gaan nie of wil nie oor die koop van n eie huis uit praat nie, dit is seker waarna almal strewe . Wat ek graag sal wil se is dat ek baie hou van daai A frame konstuksie, maak gebruik van die dak gedeelte om kamers n te sit!Sal nie omgee vir so iets nie. Ons Suid Afrikaaanse bou metode mors baie nutige spasie. My 5 sente.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 04:25 PM
cacti's Avatar
cacti cacti is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Spook View Post
... maar 'n forum lid het so 'n rukkie terug 'n link gepos van iets soo Savuti..... something. Kan ongelukkig nie onthou nie, maar dit het na 'n beter opsie gelyk. Ek hoop die forum lid sien die pos.
Ek hoop ook so. Ek wil vir my ouers 'n tweede huisie op my hoewe bou, maar die bou koste is skrikwekkend. Ek sal bly wees om 'n goedkoper opsie te ondersoek.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:08 PM
silverspiders's Avatar
silverspiders silverspiders is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Henris View Post
Once you get a lump some of money, then look at buying a house. But a house is def not an investment in the current ZA.

Rather work that money. Even if you go and play a high risk investment game on the stock exchange.

I am selling a house right now and in 6yrs, the accrual is nill. Not even interest.
I agree - the market at present offers not return (if you are lucky). While it is flat rather save like mad and make what you do have work - as Henri says.

When the market shows signs of moving, you will be sitting with a decent deposit (so able to access better debt terms) and ideally you will be able to move quickly.

Just M2CW

Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:15 PM
Spook's Avatar
Spook Spook is offline
Member

Quote:
Ek weet nie van daardie huise nie, maar 'n forum lid het so 'n rukkie terug 'n link gepos van iets soo Savuti..... something. Kan ongelukkig nie onthou nie, maar dit het na 'n beter opsie gelyk. Ek hoop die forum lid sien die pos.
OK, het dit toe self opgespoor. hier is die webwerf http://www.savutisky.co.za/

Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:20 PM
Zombicon's Avatar
Zombicon Zombicon is offline
Member

eish.. ouboet! ek se jou!. Ons is nou besig met Huis koop!!.. al die Banke het gesÍ, sory 80% ONLY!... Maar darm tussen die eienaar en die agent sal ons dit kan laat werk!!..

Daar gaan al my planne vir Groot 4x4's skuld afbetaal... Quads... Huisie by die see(net nie met 'n grasdak nie)...

• 5.7 Hemi
  • 3.6 Pet'a'star
  • 3.8 Supercharged
  • 6.0 LSII.....
4X4AG0066/0067

It is cynicism, it's not personal
Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:38 PM
ChrisF's Avatar
ChrisF ChrisF is online now
Member

Henris is correct for the last 5 to 6 years the market has been "stagnant". If anything it peaked 5 years back and then dropped back to the prices of 6 years back (I bought 5 years back...)

BUT, if history teaches us anything it is that the prices will stay stable "for a period" and then SHOOT UP. If we turn the clock back 7 years the prices doubled in 18 months !!

Thus it might make good sense to wait. but be carefull of being totally left behind with the next wave ....

off course African history might just point out that we are facing one long downward spiral ..... only time will tel.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:51 PM
cacti's Avatar
cacti cacti is offline
Member

Quote:

OK, het dit toe self opgespoor. hier is die webwerf http://www.savutisky.co.za/
Dankie Spook!
Reply With Quote
Old 13-11-12, 05:56 PM
Engel's Avatar
Engel Engel is offline
Commercial Member
(STOCK STANDARD)

Maklik, scale down, 4x4"s en toys en koop n behoorlike huis. Vergeet van daai a frame goed, dis gladnie so nice nie

*4x4, Recovery, Deep Sand
*Accident avoidance and prevention
Premier private and corporate Training-mail me!
herman@angeloffroad.co.za
Manufacturer of Pofadder (c) kinetic recovery rope kits Importers & Distributers of 4x4 products.
Custom 4x4 installations and manufacturing

+27824453301 always on.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:09 PM
Nox's Avatar
Nox Nox is offline
Member

These are also now in SA I hear.
http://podhaus.com/

4x2 VW Buggy - 1962 Chassis and gearbox, 1972 engine
2012 Suzuki Jimny - Suki. ジムニSOLD
2012 Suzuki VStrom 650 ABS

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:10 PM
KampKoos KampKoos is offline
User Banned

Daar op die Pierre v Rynevelt pad naby die centurion spca, is daar amper die tipe struktuur. Weet nie fo dit kerk of iets is nie.

Ek persoonlik dink dit gaan jou maar net so baie kos om te bou. Onthou hier is dit warm en al die materiaal en arbeid wat jy gaan spandeer om daai sink, wat jou mure gaan wees, te isoleer, kan jy maar net sowel 'n gewone huis bou. Ont hou die arbeid is baie duur in ander lande so iets soos die gaan hulle dalk goedkoper uitwerk, want om manne te kry om stene te le en pleister kos hulle baie geld.
Kyk na die plaashuis tipe ontwerp. soos hulle deesdae bv. by Shouthdowns bou. Dit is van die goedkoopste bou metodes. Redelik vierkantige huis met lank spits dakke van sink. Jy kan ook dan die dakspasie gebruik vir ekstra leefruimte.

Maar soos gese. Waar kry jy die erf? Dit is duur. En meeste beskikbare erwe in in sekuriteits komplekse en daar gaan weer reels wees oor wat jy mag bou en hoe groot dit moet wees. En vir daai erwe gaan jy seker al klaar 400k of meer betaal, dan nog die huis bou, en watter bedrag sit jy dan? Klient van my het vir haar 'n mooi 2slk huis(nie meenthuis) gekoop met groot tuin en dubbel garage vroer die jaar, vir 680k. bank teruggeneem.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:17 PM
Engel's Avatar
Engel Engel is offline
Commercial Member
(STOCK STANDARD)

koop net in n estate anders bly jy n kommin pleb soos ek. Een met spoedlokvalle verkieslik

*4x4, Recovery, Deep Sand
*Accident avoidance and prevention
Premier private and corporate Training-mail me!
herman@angeloffroad.co.za
Manufacturer of Pofadder (c) kinetic recovery rope kits Importers & Distributers of 4x4 products.
Custom 4x4 installations and manufacturing

+27824453301 always on.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:22 PM
Henris's Avatar
Henris Henris is offline
Commercial Member: Cobrax

There is another way.

Get somebody to do a steel afdak. As in the size of the house. Then you just fill in the walls.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:31 PM
Oscar's Avatar
Oscar Oscar is offline
Member

Soos hierbo genoem, gaan jy goedkoper wegkom om 'n bestaande huis te koop. Koop 'n ou huis vir 'n goeie prys in die beste area wat jy kan bekostig en wat dalk aandag nodig het. As jy handig is (soos dit vir my klink), kan jy met tyd dit self regmaak en bietjie verander soos jy geld het. Die belangrikste is om in die mark in te kom ten alle koste. Sodoende het jy eiendom om eendag te verkoop om dan iets beters aan te skaf.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:47 PM
Pietsweis's Avatar
Pietsweis Pietsweis is offline
Member

Kyk bietjie hierna, klink stupid maar maak sin, beter insulasie as enige iets anders, nie sleg geprys nie en die lys van pro's is redelik lank in vergelyking met con's wat my aanbetref.

http://www.strawbale.com/

2009 Hilux 3.0D4D D/C 4X4, Dual battery, ARB Bar, Winch, Home made rock-sliders, EFS Suspension, IPF Spots

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:52 PM
F.Viljoen F.Viljoen is offline
Member

Of hierna.
http://www.ecosteps.co.za/sandbag-building.php
Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:52 PM
SBSP's Avatar
SBSP SBSP is offline
Member

Dankie vir al die replies.

Sal dan maar seker moet spaar jong :-) lol dit gan laaaaank vat hehe.

Reply With Quote
Old 13-11-12, 06:58 PM
Regard's Avatar
Regard Regard is offline
Member

Quote:
Originally Posted by silverspiders View Post
I agree - the market at present offers not return (if you are lucky). While it is flat rather save like mad and make what you do have work - as Henri says.

When the market shows signs of moving, you will be sitting with a decent deposit (so able to access better debt terms) and ideally you will be able to move quickly.

Just M2CW
Do not agree at all

Quote:
Originally Posted by ChrisF View Post
Henris is correct for the last 5 to 6 years the market has been "stagnant". If anything it peaked 5 years back and then dropped back to the prices of 6 years back (I bought 5 years back...)

BUT, if history teaches us anything it is that the prices will stay stable "for a period" and then SHOOT UP. If we turn the clock back 7 years the prices doubled in 18 months !!

Thus it might make good sense to wait. but be carefull of being totally left behind with the next wave ....

off course African history might just point out that we are facing one long downward spiral ..... only time will tel.
Agree........sort of.....

You are both right in that house prices are at the "lowest" it has been in years, thus a BUYERS MARKET.

Why wait untill the prices jump up again? There is a reason why they say: Buy low, sell high........ It doesn't help you want to buy when prices are high and sell when it is low! (like it seems Henris might have done?)

There is not a better time than NOW to get into the property market! Buy the best you can with the money you have.

I can not even start to explain how far ahead I am compared to some of my friends just because I bit the bullet and bought a house while some of them still lived with their parents or rented a "nice" place and had lekker holidays and parties and bikes and, and....while they could have owned a small flat/house.

2011 Defender 110 RAW Ltd Edition

2010 Freelander II ---- SWAMBO's

Last edited by Regard; 13-11-12 at 07:10 PM.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:04 PM
moetbiedjiewegkom moetbiedjiewegkom is offline
Member

Quote:
Originally Posted by F.Viljoen View Post
Kyk al lank na die metode, wag vir terugvoer van hulle af vir verbeteringe wat ons wil doen, rand vir rand kan jy nie beter waarde kry as jy naby die see (of enige ander plek met geskikte materiaal) bly nie. Wil ook binne en buite met riet beslaan (tipies Moz styl) om weg te kom van aangeryde boumateriaal, dan net so 1 muur in elke vertrek pleister om die eentonigheid te breek.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:12 PM
SBSP's Avatar
SBSP SBSP is offline
Member

Quote:
Originally Posted by moetbiedjiewegkom View Post

Kyk al lank na die metode, wag vir terugvoer van hulle af vir verbeteringe wat ons wil doen, rand vir rand kan jy nie beter waarde kry as jy naby die see (of enige ander plek met geskikte materiaal) bly nie. Wil ook binne en buite met riet beslaan (tipies Moz styl) om weg te kom van aangeryde boumateriaal, dan net so 1 muur in elke vertrek pleister om die eentonigheid te breek.
dis dalk n goeie idee vir n vakansie huis maar dink jy sal nogal moeg raak vir dit as jy elke dag in dit moet bly? of verstaan ek dit verkeerd? kan dit gepleister word en is dit nhbrc goed gekeer?

Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:35 PM
Member

Kan vir seker gepleister word. Ek dink hulle 'metode' is onlangs SABS goedgekeur, (in my geval maak dit nie saak nie), praat met Rodney. NHBRC, ek weet nie, dit is dalk die ideale manier om die NHBRC te ontwyk, aangesien hulle hulself toespits op konvensionele boumetodes.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:51 PM
SBSP's Avatar
SBSP SBSP is offline
Member

Quote:
Kan vir seker gepleister word. Ek dink hulle 'metode' is onlangs SABS goedgekeur, (in my geval maak dit nie saak nie), praat met Rodney. NHBRC, ek weet nie, dit is dalk die ideale manier om die NHBRC te ontwyk, aangesien hulle hulself toespits op konvensionele boumetodes.
ek was onder die indruk dat enige huis of dit nou houd is of gras is en of dit sinkplaat is, solank as dit n dak het moed dit deur nhbrc goed gekeur word.
weet nie wat doe reels is om " shacks nie" ek dink niemand gee om nie want noemand betaal daarvoor nie en kan nie verkoop word regtig nie. en as dit om moer kan niemand vir dit verantwoordelik gehou word nie.

Reply With Quote
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Kyk, met die eco ding, is daar nogal taamlik baie opsies beskikbaar. Ons in SA is maar nog baie skrikkerig daarvoor. En natuurlik gaan dit maar sukkel om sulke tegnologie huise weer van die hand te sit. Die mense sukkel maar reeds met hulle hout huise.

Maar as jy 'n huis wil bou en vir baie lank daar gaan bly, dan kan jy nogal heelwat interessante goed aanpak - veral met so 'n bietjie argitektuur daarby ingewerk.

Oorsee kap die ouens dit vlou. Huise wat met buitebande en sandsakke gebou word, ens. is nogal nie iets snaaks nie. Of hout en glas.

Henris se idee van 'n staalstruktuur is ook 'n baie goeie idee.

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
ChrisF's Avatar
ChrisF ChrisF is online now
Member

die eintlike probleem is dat jy jou planne deur n munisipaliteit moet laat afteken - en HIER gaan hulle soek vir SABS goedgekeurde produkte en metodes ....
Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:59 PM
cacti's Avatar
cacti cacti is offline
Member

NHBRC bouers is slegs nodig indien n mens geld leen om te bou. Natuurlik beskerm dit darm ook die eienaar.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 08:00 PM
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Originally Posted by ChrisF View Post
die eintlike probleem is dat jy jou planne deur n munisipaliteit moet laat afteken - en HIER gaan hulle soek vir SABS goedgekeurde produkte en metodes ....
Inderdaad. Dit is natuurlik die ander groot probleem!

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Old 13-11-12, 08:04 PM
Celesti's Avatar
Celesti Celesti is offline
Commercial Member: NiteCore SA

Hi ja jong dis taai ek het gelukkig vroeg begin en my eerste huisie vir R70 000 in die Vrystaat gekoop en so 4 jaar later vir so R280 000 verkoop. So begin klein en verkoop dan teen 'n wins ens ens. Besoek die website http://www.myroof.co.za/ dis huise wat terug geneem is deur die bank - mens kry baie keer 'n bargain daar.

Sterkte man hoop jy kom reg;')

NiteCore High Intensity Flashlights South Africa
-Website: http://NiteCoreSA.co.za
-Email: Sales@NiteCoreSA.co.za
-LIKE US ON FACEBOOK PLEASE and follow our progress: http://facebook.com/nitecoresa.co.za

NiteCoreSA Company Video

Reply With Quote
Old 13-11-12, 08:41 PM
KampKoos KampKoos is offline
User Banned

Quote:
Originally Posted by F.Viljoen View Post
Wil sien hoe hang jy swaar portrette of dalk 'n groot flatscreen tv te bracket teen daai mure.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 08:51 PM
C Africa's Avatar
C Africa C Africa is offline
Member

Dit is baie interessant dat almal wat "goedkoop" boumetodes adverteer konsentreer op die MURE. Die MURE (sonder die verf en pleister) van 'n gemiddelde huis maak net so 10% van die boukoste uit (so as jy die erf ook inreken dan is dit nader na 5%).

Die groot kostes is in die afwerking, staal, loodgieterwerk ens ens.

So moet asseblief nie die mense glo wat vir jou vertel jy kan jou huis vir "next to nothing" bou as jy hulle boumetode gebruik nie.

C

Reply With Quote
Old 13-11-12, 09:07 PM
Member

Quote:
Originally Posted by C Africa View Post
Dit is baie interessant dat almal wat "goedkoop" boumetodes adverteer konsentreer op die MURE. Die MURE (sonder die verf en pleister) van 'n gemiddelde huis maak net so 10% van die boukoste uit (so as jy die erf ook inreken dan is dit nader na 5%).

Die groot kostes is in die afwerking, staal, loodgieterwerk ens ens.

So moet asseblief nie die mense glo wat vir jou vertel jy kan jou huis vir "next to nothing" bou as jy hulle boumetode gebruik nie.

C
Baie waar, jy moet heelwat verder gaan om 'n groot besparing te wys, maar daar is beslis baie maniere, almal wil in 'n mooi huis bly, maar jy kan die basiese goed vinnag en goedkoop doen en later klaarmaak/afwerk.
Reply With Quote
Old 13-11-12, 09:37 PM
Danie S's Avatar
Danie S Danie S is offline
Member

Om te bou is duur maar jy kan klein begin en dan later uitbrei.
Koop is goedkoper per vk m, jy weet net nie altyd wat jy koop nie. Party keer is 'n verwaarloosde plek baie goedkoop en met 'n paar lae verf en herstel werk sit jy met 'n goeie "beleging".

As jy reg beplan kan jy 'n een slaap kamer bou - basies 3 vertrekke en badkamer - en dan met tyd byvoeg. Werk veral goed as jy self steen op steen kan lÍ, is nie te moeilik om aan teleer nie en met dierstene kan jy pleister werk spaar (nie geld nie).
Wat jy doen is om al die fondasie te gooi en tot vloer vlak te lig. Dan begin jy die fase een doen en sit dak op. Later die res, sorg net dat dit so aangedui word op die plan met volledige goedkeuring.

Jou groot uitgawe en furstrasie sal grond, planne en dienste wees voor jy begin bou.
Party mislikepaliteite laat ook houthuise en hout raam huise toe. Die is redelik goedkoop om op te rig, die finale afwerking kos maar selfde as steen huis.

Voorspoed, begroot en beplan reg. Jy sal verbaas wees wat R1000 'n maand kan maak oor 3-5 jaar. Moet net nie koste van assuransie, erfbelasting, instandhouding en ander diense uit die oog verloor nie.
My diense en dinge kos vandag meer as wat my maandelikese terug betaling was 10 jaar terug.

2011 Echo 4, die RUSWA-ZN - bos en kamp tyd
Die wiele is rond, dus moet hulle hardloop.
Net jammer ek moet werk om te oorleef

Reply With Quote
Old 14-11-12, 07:12 AM
SBSP's Avatar
SBSP SBSP is offline
Member

Dis dalk goedkoper om te koop as om te bou.

Nes dit goedkoper is om iets kontant te koop as wat jy rente sou betaal as jy geld leen.

Maar met bou kan mens tenminste met so min as moontlik klaar kom en dan jou tyd vat om dinge klaar te maak. as wat jy n huis koop wat klaar is en wat duurder is.

Op die ou einde sal dit dalk duurder wees om te ge bou het maar tenminste het die "Droom" gerealiseer :-)

Reply With Quote
Old 14-11-12, 07:21 AM
witklipbank's Avatar
witklipbank witklipbank is offline
Commercial Member

Ons het ons eerste plot gekoop in 1980 en toe die plaas in 1998, Ek moet jou se, ons het party maande nie eens behoorlik kos gehad nie, maar vasbyt was min.

Sarel se altyd , sy rook en skeermeslemmetjies het die plaas afbetaal. So. Byt vas en maak 'n plan.

en ry saam met SarelF in
VW AMAROK MET BLINKGATCAMPER:
My Platkar:- Peugeot 208

Kyk gerus by www.blinkgatproducts.com
Vir enige aluminium produkte,canopy's, campers kontak gerus
Sarel 0828209413

Vir Tuinpotte en pavers - Kontak gerus Elize by 0827814327

Reply With Quote
Old 14-11-12, 08:12 AM
Spook's Avatar
Spook Spook is offline
Member

Just a word of warning - do you homework before you buy an empty plot!! Council rates & taxes are horrific on an empty piece of land. Unless you can start building immediatly and occupy the house, rather stay away from building your own home!

Reply With Quote
Old 14-11-12, 10:59 AM
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Just a word of warning - do you homework before you buy an empty plot!! Council rates & taxes are horrific on an empty piece of land.
Good point. It also applies to when buying a property. Check the rates and taxes and costs related to services in the area. These costs should be factored into your bond repayment costs to give you your total budget. In some areas this is what will kill you - and it will go up.

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Old 14-11-12, 11:32 AM
Spook's Avatar
Spook Spook is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Jean Kotze View Post
Good point. It also applies to when buying a property. Check the rates and taxes and costs related to services in the area. These costs should be factored into your bond repayment costs to give you your total budget. In some areas this is what will kill you - and it will go up.
To add to this - make sure all council costs/charges are paid up. If memory serves me right, the purchaser can be held responsible for outstanding fees, else you don't get connected

Reply With Quote
Old 14-11-12, 01:08 PM
Landy_Man's Avatar
Landy_Man Landy_Man is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Johan View Post
Nie 100% korrek nie ... dit hang af waar jy is ... by ons is verkoopprys enige iets tussen R8500 en R9500 pvm, en bou is so tussen R6500 en R7500 (erf ingesluit)
Reply With Quote
Old 14-11-12, 01:21 PM
dieterschlehmeyer dieterschlehmeyer is offline
Member

Ek kan vir jou dalk idees gee.
Kyk na die strooibaal bou metode.
Ek het self een gebou vir iemand in die omgewing hier by my. Hier is bou materiaal baie duur en vervoer ook.
As jy met jou hande kan werk is dit maklik.
Een ding wat jy moet weet as jy dalk bekomerd is oor die styl.
Termiete eet nie strooi nie, maar hout wat nie behandel is nie wel.
Saam met jou vriende kan jy oor naweke bou. Hou net die strooi droog.
Jy pleister sommer die mure met net n rubber handskoen aan.
n Goeie boek om te kry en of video is van Andrew Morrison by www.strawbale.com
Ek het kontak met hom en hy help baie.
Ek gaan nou in Moz vir myself een bou.
Reply With Quote
Old 14-11-12, 01:38 PM
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Originally Posted by Landy_Man View Post
Nie 100% korrek nie ... dit hang af waar jy is ... by ons is verkoopprys enige iets tussen R8500 en R9500 pvm, en bou is so tussen R6500 en R7500 (erf ingesluit)
Jip,

Dit is omtrent in die ballpark. Huise wat tans hier by ons gebou word verkoop of teen dieselfde prys as bestaande huise, of 'n rapsie goedkoper. Werklike boukoste is beslis laer. Maar ... dit hang maar alles van erf koste af.

Wat huiskoop aanbetref, moet mens ook in gedagte hou dat meeste boumateriaal beperkte leeftye het. Dit beteken dat hoe ouer die huis, hoe groter die kans dat jy herstel en vervangingsonkostes gaan he. En dit is juis die duur goed wat vervang en/of herstel moet word.

As jy 'n erf koop en dan bou, dan is daar darem ook 'n besparing op oordrag kostes, registrasie kostes and agent kostes. Die besparing is nie baie nie, en sal omtrent tussen 2% en 5% beloop. Maar, elke bietjie help.

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Old 14-11-12, 01:41 PM
EVH's Avatar
EVH EVH is offline
Member

I still believe that you can hardly go wrong with residential property provided that:

1. you pick it up at the right price;
2. you buy in a good area - rather have the smallest house in a good area as opposed to the largest in a bad area. I think this is nearly the most important factor;
3. you do not over-capitalise, but what you do do it proper - fit the best fittings you can afford;
4. you keep your maintenance up to date and don't leave it till things are falling apart - it is very expensive to fix once you leave things too long and then if you want to sell, it impacts on your price big time because then your house becomes a "fix-me-upper";;
5. you don't expect to make huge profits quickly - buy with the intention to stay there and not to speculate.

Property, especially residential, have always been good for me but you have to sit out the bad times - there's a cycle but the size of the circle is not very predictable.

Reply With Quote
Old 14-11-12, 01:47 PM
RynoB's Avatar
RynoB RynoB is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Jean Kotze View Post
Jip,

As jy 'n erf koop en dan bou, dan is daar darem ook 'n besparing op oordrag kostes, registrasie kostes and agent kostes. Die besparing is nie baie nie, en sal omtrent tussen 2% en 5% beloop. Maar, elke bietjie help.
Jean, wat meeste mense nie in ag neem nie is as jy self bou is die tuin en die gelyk maak van die grond ook n faktor wat in berekening gebring moet word. Glo my tuin maak kan jou duur te staan kom.

2 liter Milk bottle again 132 Kw
Ryno Black

Reply With Quote
Old 14-11-12, 02:03 PM
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Originally Posted by RynoB View Post
Jean, wat meeste mense nie in ag neem nie is as jy self bou is die tuin en die gelyk maak van die grond ook n faktor wat in berekening gebring moet word. Glo my tuin maak kan jou duur te staan kom.
Ryno,

Daar is so baie goed waar jy kan spaar, as jy bereid om self te werk of self toesig te hou.

As jy 'n bouer gebruik en die materiale voorsien, kan jy ten minste 15% bespaar op die boukoste.

As jy 'n bouer gebruik vir die struktuur, die materiaal voorsien, en self die afwerking met plaaslike arbeid doen, kan jy ten minste 25% bespaar op die boukoste.

As jy plaaslike ouens gebruik en self toesig hou en die materiaal voorsien, kan jy ten minste 35% bespaar op die boukoste.

Byvoorbeeld. Ons wou ons badkamer laat oordoen. Kwotasie van bouer = R 46 000. Ons koop die materiaal, doen die meeste bou en breekwerk onsself, en kry 'n plaaslike teeler om die teelwerk te doen, finale koste = R 16 800,00.

Maar ... bou is nie speletjies nie. Dit vat baie tyd en geduld. Huur liewers 'n huis vir 12 maande terwyl jy bou, en sluit die huurkoste in jou kostes in. Moenie haastig raak nie, en bou deeglik.

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Old 14-11-12, 02:16 PM
RynoB's Avatar
RynoB RynoB is offline
Member

Jean,

Ek stem heelhartig met jou saam. Ek maak ook as ek veranderinge aanbring gebruik van lokale bouers en teelers.
As jy vat in my omgewing vra hulle R50 per Square om te pleister sonder materiaal. Ek het gelukkig n pa gehad wat daarin geglo het n man moet alles kan doen. Ek het die materiaal self gekoop en n R6000 besparing gewys deur net n handlanger te kry wat die hamok vol hou. En die jobbie het pro uitgekom.

2 liter Milk bottle again 132 Kw
Ryno Black

Reply With Quote
Old 14-11-12, 02:27 PM
Jean Kotze's Avatar
Member

Quote:
Originally Posted by RynoB View Post
Jean,

Ek stem heelhartig met jou saam. Ek maak ook as ek veranderinge aanbring gebruik van lokale bouers en teelers.
As jy vat in my omgewing vra hulle R50 per Square om te pleister sonder materiaal. Ek het gelukkig n pa gehad wat daarin geglo het n man moet alles kan doen. Ek het die materiaal self gekoop en n R6000 besparing gewys deur net n handlanger te kry wat die hamok vol hou. En die jobbie het pro uitgekom.
My grootste probleem is tyd. Jy moet jou hanne op die bouwerk kan hou.

Ek spaar maar tans en soek nog na die ideale plotjie. Dan wag ek ook dat my skoonpa aftree - gee my darem nog 'n bietjie tyd. Dan sal ek ernstig begin dink en beplan. Om jou eie plekkie te bou is ook nogal spesiaal.

My skoonpa het sy huis by die see so oor naweke en vakansies gebou. 10 jaar later en hy is nog steeds aan die breek en kap en bou. Maar sy beplanning was ook 'n bietjie uit.

Al die plekke wat ek al na gekyk het gaan ek in elkgeval omtrent R 300 000 + ekstra moet spandeer om die plek te kry soos wat ek dit graag wil he. Kan dan maar netsowel bou.

Smoke a pipe and chill

Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules