Dont complain about Business, Mr Caravan Dealer........!!! - Page 10

Page 10 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Results 181 to 190 of 190

Default Re: Dont complain about Business, Mr Caravan Dealer........!!!

Dit is baie moeilik om goeie diens nog te kry deesdae. Ekt nou al geleer dat voor ek gaan koop probeer ek soveel as moontlik navors voor ek by die winkel instap.

Case in point - Hirch's in Centurion hardloop nou lekker specials op LG, so ek is in die mark vir nuwe TV vir bar area by die huis so sien die model, gaan op LG se site en kry al die specs.

Kom by die winkel en salesmen staan in so lyn om almal te help wat instap. Die man groet my baie mooi met sy naam en ek noem ek wil graag na 'n TV kyk. Soos ons loop in die rigting begin die man op sy selfoon tik, ons kom by die TV's en die man sÍ vir my hier is al ons TV's sonder om sy kop te lig van sy foon screen af. Nou hulle verdeel die winkel in brands en ons is by Samsung en ek wil by LG wees. SÍ toe maar hoflik vir hom dankie en loop. (OŽ nogsteeds op screen gelock.)

Kom by LG en daar is 'n man geklee van kop tot tone in LG branded klereasie, (eyes fixed to candy crush), groet....nothing, soek na TV op special, nope niks. Roep man nader en vra uit oor TV specs, uhm uhm, let me quickly google it for you sir.

Neem foto van die barcode en serial number gaan till toe en betaal en gaan laai.
    Current: 2015 Ford Ranger 2.2 XL DC 4x2
    Mamma: 2016 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift
    Sold: 2013 Ford Focus 1.6 5DR Trend
    Sold: 2010 Ford Ranger 2.5TD Supercab
    Sold: 2007 Ford Bantam 1.6 XLE
    Sold: 2006 Ford Focus 1.6 5DR Sport

Het gister met 4x4Direct gepraat op die phone - die man was uiters bedagsaam en elke vraag beantwoord sonder om jou na n idioot te laat voel. Ek was seriously ingenome, online shopping gedoen - meer as wat ek sou minder as 24 uur toe land my delivery in my hande.
    Prado 2011

3. The Following User Says Thank You to EHoffmann For This Useful Post:

hou so aan James.

Better still, open up your own shop, James
    "Everything You See, I Owe to Spaghetti" (Sophia Loren)

Well this reminds me of a story that happened to my sisters father in law They were 3 partners (all deceased). They walked into a Merc dealership in the early Seventies to buy three new mercs. This after a days work at the new plastics factory they had opened and a year on so were in a profit, They were not dressed to well dirty and old cloths on, They walked up to a salesman and asked for a quate for 3 new 123 series 230 mercs for cash He just laughed at them and told them to stop joking and go play somewhere else.

The little German simply quietly and calmly replied he now wants to see Brian/Stanley I can't remember which, Well the salesman once again laughed at them, and once again made a silly remark, The 3 marched off to the directors office and made the deal with Stanley or Brian. The salesman needless to say lost his job.

The directors of the Merc dealers were golf mates with my sisters father in law and also members of the KG club The morral of the story is to treat all customers with respect

I just thought this was a brilliant example of how to loose your job
    Land Rover 300 Tdi Sadly sold
    Bush lapa Vlooi B263 This is the best investment I ever made,next to SWAMBO asking to marry me
    76 Series LAND CRUISER 4.2 Donkey It's got no soul We still have to find each other But it is growing on me
    Sy naam is TYDSAAM
    And SWAMBO a TOYOTA YARIS
    The CORSA bakkie for the little tasks

6. The Following User Says Thank You to Klaus-Dieter For This Useful Post:

On a similar note, what do you feel is an acceptable turnaround time for feedback on a quote?

I get extremely annoyed when I want to buy something, and more than willing to pay a deposit or even the full price, but then just never get feedback. They might just need to work to earn some money and they are the same peoole complaining about slow business.

Quote Originally Posted by 1lum1nat1 View Post
    On a similar note, what do you feel is an acceptable turnaround time for feedback on a quote?

I get extremely annoyed when I want to buy something, and more than willing to pay a deposit or even the full price, but then just never get feedback. They might just need to work to earn some money and they are the same peoole complaining about slow business.
    I do home appliances. I always try for 30min
    1986 Toyota Hilux SFA - Always a work in progress

Quote Originally Posted by Oppies3800 View Post
    I do home appliances. I always try for 30min
    Oh so you sell hiluxes
    Current: Ranger T6 2.2 DC XLS
    Previous Hardbody 3.0TDI DC SEL

Quote Originally Posted by JuanB View Post
    Oh so you sell hiluxes
    I am on the watch list, so I will reserve my comment
    1986 Toyota Hilux SFA - Always a work in progress

Quote Originally Posted by Jeanvn View Post
    The context of being called Oom is very important.

The other day flying back home I sat next to a pretty girl probably around 18-19.
    At first I thought, great I don't have to sit next to another overweight guy again

Then she called me Oom

When I come into power the word will be banned.
    My een pel spot altyd met die stelling. Net solank hulle ne sÍ "nee oom" nie.

Dis opvallend hoeveel minder snaaks sulke grappies raak as jy eers self 'n dogter het...
    Michael (Kooskop) My naam is NIE Koos nie..
    Toyota Hilux 4.0 V6 4x4
    Bush Lapa - 1st Miskruier B8, now B192
    BMW F800GS

When in doubt, paint it black

Vir my is die beste as jy by Makro, Game en daai soort winkels iets wil koop wat redelik geld kos, kry die verkoopsman mos kommissie. Gewoonlik as ek daar kom weet ek klaar wat ek wil koop want help nie jy vra iets oor die produk vir die mense wat daar werk nie, ek ken die produk beter teen daai tyd as die verkoopsman.

In elk geval, as hy my probeer help en belangstelling toon, dan gun ek hom sy plakkerkie op die boks plak vir sy kommissie, maar as ek klaar die probduk gelaai het en wegstap moet nie nou aangehardloop kom met jou plakkertjie nie, jammer ou maat, probeer ten minste...
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts" : Bertrand Russell

2014 Nissan Navara 2.5 4x2
    1995 Nissan Sani 3.0 V6 4x4

Page 10 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Bookmarks